دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1395 - 14:51

سردرگمی حیرت‌انگیز نیروهای آمریکایی در افغانستان

بر اساس گزارشی تحقیقی که اخیرا توسط پنتاگون منتشر شده، قوانین نیروهای آمریکایی در جبهه جنگ افغانستان برای پیشروی و درگیر شدن با دشمن با ابهام و سردرگمی مواجه است.
کد خبر : 83751

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، در حالی که بعد از تصرف شهر قندوز در شمال افغانستان توسط طالبان در سال گذشته، درگیری‌های شدیدی در این منطقه در جریان است، مشاوران نیروهای ویژه آمریکایی مکررا از فرماندهان خود پرسیده‌اند که تا چه مسافتی مجاز به پیشروی و کمک به نیروهای افغان برای بازپس‌گیری این شهر هستند.


به گفته شاهدانی که در یک مصاحبه اخیرا افشاشده پنتاگون شرکت داشته‌اند، آنها هیچ جوابی در این باره از فرماندهان دریافت نکرده‌‌اند. افشای این گزارش نشان‌دهنده سردرگمی و آشفتگی در مقررات مربوط به ورود نیروهای آمریکایی در عملیات‌های رزمی در افغانستان است.


در حالی که نیروهای طالبان در حال تقویت خود هستند، خودداری از آتش گشودن به روی دشمن برای مشاوران ارتش آمریکا به نحو فزاینده‌ای دشوار شده است. این در حالی است که از زمان توقف رسمی درگیری‌ها توسط ناتو در پایان سال 2014 (دی ماه 1392)، این مشاوران تنها وظیفه ارائه مشاوره به نیروهای افغان را دارند و نه ورود مستقیم به عملیات رزمی.


در اوج نبرد، خطوط مقدم ممکن است مرز مشخصی نداشته باشند و این مشکل مختص جنگ افغانستان نیست. پس از آنکه یک عضو نیروی عملیات ویژه ارتش آمریکا در ماه جاری میلادی توسط داعش کشته شد، سوالاتی درباره نقش نیروهای آمریکایی در عراق نیز مطرح شده است.


یکی از اعضای نیروهای ویژه آمریکا به ماموران تحقیق درباره پرونده حمله هوایی آمریکا به بیمارستانی در قندوز که منجر به کشته شدن 42 نفر از کادر بیمارستان و بیماران شد گفت: «شما می‌خواهید تا کجا جلو بروید؟ پاسخ مناسبی برای این سوال که شما می‌خواهید ما تا کجا پیش برویم نیست.»


انتهای پیام/

برچسب ها: جنگ افغانستان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته