دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 اسفند 1401 - 16:01
با انتقاد از تحریم های واشنگتن علیه شرکت های چینی؛

چین: آمریکا حق ندارد انگشت اتهامش را به سوی روابط پکن-مسکو نشانه بگیرد

چین: آمریکا حق ندارد انگشت اتهامش را به سوی روابط پکن-مسکو نشانه بگیرد
سخنگوی وزارت خارجه چین اتهام کمک نظامی به روسیه را رد کرد و هشدار داد که آمریکا نمی تواند به این بهانه، شرکت های چینی را تحریم کند و رابطه پکن-مسکو را زیر سوال ببرد.
کد خبر : 834585

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، «مائو نینگ» سخنگوی وزارت امورخارجه چین در پاسخ به اتهام آمریکا مبنی بر «کمک نظامی» پکن به روسیه گفت: چین همواره نقشی فعال در مذاکرات صلح و توافق سیاسی درباره جنگ اوکراین داشته است و آمریکا حق ندارد انگشت اتهامش را به سوی روابط پکن-مسکو نشانه بگیرد.

وی در ادامه سخنانش گفت: آمریکا نه تنها به ارسال سلاح های مرگبار به میدان جنگ اوکراین ادامه می دهد بلکه به ارسال سلاح به تایوان با تخطی از ۳ اعلامیه مشترک آمریکا و چین می پردازد. برای ما جای وال است که آمریکا به دنبال چیست؟

مائو نینگ همچنین تاکید کرد: اقدامات جدید ایالات متحده برای اعمال فشار بر چین، «کوچکترین زمینه قانونی» ندارد و مورد تائید شورای امنیت سازمان ملل نیست. 

این مقام چینی دوشنبه در ادامه اظهاراتش گفت: پکن قاطعانه تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های چینی را که به اتهام همکاری با روسیه اعمال می شود، رد می‌کند و اقدامات متقابل لازم را انجام خواهد داد. 

وی با اشاره به محدودیت‌هایی که واشنگتن در تاریخ ۲۴ فوریه (سالروز آغاز جنگ روسیه و اوکراین) علیه شرکت‌های چینی اعمال کرد، گفت: ما از چنین اقداماتی به شدت ناراضی هستیم و اعتراض قاطع خود را ابراز می‌کنیم. 

وی افزود: چین به اقدامات لازم برای حفاظت از حقوق قانونی مشاغل چینی ادامه خواهد داد. این‌ها، تحریم‌های یکجانبه و خارج از حوزه صلاحیت قضایی آمریکا هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته