دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1402 - 09:53
همزیستی مسالمت آمیز سه قدرت نوظهور؛

چین: در همکاری با روسیه و هند پاسخ مشترکی به چالش‌های جهانی می‌دهیم

چین: در همکاری با روسیه و هند پاسخ مشترکی به چالش‌های جهانی می‌دهیم
سخنگوی وزارت خارجه چین می‌گوید که دولت پکن قصد دارد که بر مبنای اصل چندجانبه گرایی و از راه تعامل هرچه بیشتر با روسیه و هند، سیگنال مثبتی به جهان دائم التغییر و پر از چالش فعلی ارسال کند.
کد خبر : 840040

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا به نقل از آناتولی، «مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین می‌گوید که این کشور به همراه روسیه و هند، «قدرت‌های اصلی رو به رشد» تلقی می‌شوند که از «تاثیرگذاری چشمگیری» برخوردارند.

به گفته این دیپلمات چینی، پکن آمادگی گسترش روابط با این کشور‌ها را دارد تا به این ترتیب، سیگنال مثبتی را به سوی جهانی که آبستن تغییرات پیچیده است، ارسال کند.

این اظهارنظر واکنشی است به مفهوم جدید سیاست خارجی روسیه که درآن از تقویت رابطه با چین و هند به عنوان اولویت‌های دیپلماسی مسکو نام برده شده است.

مائو نینگ در این رابطه افزود: درحالی‌که عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی با تغییرات عمیق و پیچیده‌ای روبرو است، چین هم آمادگی آن را دارد که با جامعه بین الملل ازجمله روسیه و هند تعامل بیشتری داشته باشد تا به این ترتیب از راه دفاع از چندجانبه گرایی واقعی و پاسخگویی مشترک به چالش‌های جهانی، سیگنال مثبتی به جهان مخابره کند.

این دیپلمات چینی در نهایت گفت: پکن و مسکو متعهد به رشد و ارتقای نوع جدیدی از روابط بر مبنای احترام متقابل، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری برد-برد هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته