دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 بهمن 1401 - 09:15
دانشگاه آزاد و آستان قدس رضوی تفاهم‌نامه امضا کردند؛

تحصیل ۳ هزار دانشجوی تربیت‌ بدنی در دانشگاه آزاد مشهد

تحصیل ۳ هزار دانشجوی تربیت‌ بدنی در دانشگاه آزاد مشهد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گفت: ۳ هزار دانشجو در مقاطع مختلف رشته‌های تربیت‌بدنی این دانشگاه تحصیل می‌کنند.
کد خبر : 829570

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از مشهد، تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و مؤسسه تربیت‌ بدنی آستان قدس رضوی به امضای محسن مرادی رئیس این دانشگاه و علیرضا تاج‌فیروز مدیرعامل مؤسسه رسید.

محسن مرادی در این نشست با بیان اینکه مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی سهم ۳۴ درصدی در آموزش عالی شرق کشور را دارد و یکی از قطب‌های آموزش عالی است، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد دارای ۳۴ هزار دانشجو و ۴۰۰ عضو هیئت علمی تمام‌وقت بوده که ۱۱۶ نفر دارای رتبه استادتمامی هستند. ۱۰ عضو هیئت علمی این واحد دانشگاهی جزء دانشمندان دو درصد برتر دنیا محسوب می‌شوند. واحد مشهد بین ۲ هزار و۳۰۰ دانشگاه کشور رتبه ۳۰ را دارد و بین واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی در جایگاه دوم کشور بعد از علوم و تحقیقات تهران است.

وی مجموعه آستان قدس رضوی را یکی از افتخارات استان خراسان رضوی و کشور ایران و حتی جهان اسلام دانست و افزود: با توجه به اینکه یکی از کارکرد‌های اصلی دانشگاه فرهنگی و تربیتی است، ارتباط مجموعه آستان قدس رضوی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد می‌تواند به آموزش و تربیت نسل جوان و ایجاد امید و انگیزه در جوانان دانشجو کمک بسیار زیادی کند. امضای تفاهم‌نامه‌های متعدد دانشگاه با آستان قدس رضوی در حوزه‌های علمی، آموزشی و فرهنگی نشان از خیزش دانشگاه در انجام فعالیت‌های اثرگذار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه ۳ هزار دانشجو در مقاطع مختلف رشته‌های تربیت‌بدنی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تحصیل می‌کنند، اضافه کرد: ظرفیت فعلی پاسخگوی نیاز دانشجویان تربیت‌ بدنی نیست و ناچار به استفاده از امکانات ورزشی در شهر هستیم. بنا داریم با راه‌اندازی و استقلال دانشکده تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی موضوع، برندینگ و افتخارات ورزشی دانشگاه همه‌گیرتر شود.

علیرضا تاج‌فیروز مدیرعامل مؤسسه تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی نیز تربیت‌بدنی آستان قدس را یکی از مجموعه‌های کم‌نظیر کشور دانست و گفت: اکنون ۳۰ رشته ورزشی فعال داریم و ظرفیت بسیار خوبی در برگزاری کلاس‌های عملی و حتی تئوری دانشجویان در این مجموعه بزرگ داریم.

به گزارش آنا، با انعقاد این تفاهم‌نامه دانشجویان، استادان و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با دریافت معرفی‌نامه از اداره تربیت‌بدنی دانشگاه می‌توانند از حداکثر تخفیف مجموعه‌های آموزشی و امکانات ورزشی این مؤسسه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته