دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با امضای قراردادی؛

دانشگاه و شهرداری برای حل علمی مسائل شهری مشهد به تفاهم‌ رسیدند

دانشگاه و شهرداری برای حل علمی مسائل شهری مشهد به تفاهم‌ رسیدند
تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد به منظور حل علمی مسائل شهری امضا شد.
کد خبر : 823132

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از مشهد، تفاهم‌نامه همکاری‌ مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت دانشگاه در راستای حل مسائل شهری در نشستی با حضور مسئولان دو نهاد امضا شد.

این تفاهم‌نامه در راستای ارتقای توانمندی‌های اقتصادی، ظرفیت‌سازی اجتماعی و نهادی و به‌منظور بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی اجرایی، آموزشی و مشاوره‌ای دانشگاه آزاد و انجام همکاری‌های مشترک،  تقویت ارتباط دانشگاه، مدیریت شهری، ترغیب حضور هرچه بیشتر دانشگاه در حوزه اجرایی مدیریت شهری و ارتباط فعالیت‌های نظام آموزش عالی با نیاز‌های تحقیقاتی دستگاه‌های اجرایی، بین سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد و دانشگاه آزاد اسلامی مشهد منعقد شد.

محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد در این نشست با بیان اینکه دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد در شرق کشور باعث مباهات است، اظهار کرد: بسیار خرسندیم که با امضای این تفاهم‌نامه دانشگاه و شهرداری در ساماندهی محدوده‌های هدف بازآفرینی و حاشیه شهر با هم همکاری دارند و پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری و طرح‌های پژوهشی دانشگاه به سمت انجام مطالعات و مسئله محور کردن پژوهش‌های کاربردی در حل مسائل مشهدالرضا هدایت می‌شود.

اسماعیل خیرخواه رئیس دبیرخانه برنامه‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز گفت: اکنون دانشگاه آزاد به سمت دانشگاه حل مسئله با طرح و نظام پایش (پژوهش اثربخش یکپارچه شبکه‌ای) در حرکت است که با توجه به توانمندی و ظرفیت‌های واحد‌های دانشگاهی و ارتباط با سازمان‌ها، نهاد‌ها و صنایع، چالش‌های آنها را به‌عنوان برنامه علمی مطرح کرده و آنها را رفع کنند.

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری مشهد نیز با بیان محور‌های اصلی این سازمان عنوان کرد: ۱۱ منطقه شهری در مشهد درگیر موضوع سکونتگاه‌های غیررسمی است.

علی‌ رضازاده بافت‌های فرسوده مشهد را شامل آبکوه، عامل، شهدا و وکیل‌آباد عنوان کرد و ادامه داد: تلاش می‌شود نوسازی بافت‌های فرسوده به وضعیت مطلوب برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته