امکان تولید انجین موتور سیکلت در داخل با سرمایهگذاری مستقیم وجود دارد
مصطفی صفرخانی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، تنوع موتورسیکلتهای موجود در بازار را دارای حسن و معایبی خواند و اظهار داشت: تعداد موتورسیکلتهای مختلف برای خریداران جذاب است، اما به علت تنوع، تولید قطعات برای قطعه سازان صرفه اقتصادی ندارد؛ زیرا برای هر قطعه باید قالب تهیه شود و چون تعداد موتورسیکلتها در بازار متنوع است و از هر موتور تعداد کمی در بازار وجود دارد در تولید قطعه سود زیادی عاید قطعه ساز نمیشود.
وی افزود: حدود ۷۰ درصد قطعات موتور پرفروش CDI۱۲۵ در داخل تولید میشود و این امکان وجود دارد که با سرمایه گذاری مستقیم به سمت تولید انجین هم برویم. در حال حاضر شاسی، طوقه، لاستیک، فرمان، دو شاخه ها، کابل، چراغ و سیم کشی تولید داخل است و در زمینه کمک موتور هم شرکتی به تازگی به سمت تامین بازار حرکت میکند. پیش از این توپی چرخ عقب وارداتی بود که به تازگی در اصفهان تولید میشود.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت تهران جریان تولید موتورسیکلت را به سمت کیفی شدن اعلام کرد و اظهار داشت: توزیع غیر یکنواخت سوخت به سیلندرها و آلایندگی بیشتر موتور کاربراتوری نسبت به موتور انژکتوری باعث شده است که موتورهای کاربراتوری دیگر پلاک نشوند و صرفا موتورهای انژکتوریها اجازه تردد بگیرند که ما توانستیم این مهم را محقق کنیم.
مصطفی صفرخانی تصریح کرد: تولید کنندگان داخلی در تولید قطعات مورد نیاز بازار سرآمد هستند و توانایی زیادی در حوزه مهندسی معکوس دارند اما عدم صرفه اقتصادی، تولید یکسری از محصولات را برای آنها غیرمنطقی می کند.
وی ماشین آلات تولید قطعات را قدیمی برشمرد و بیان کرد: ماشین آلات بیشتر متعلق به کشورهای آلمان، اتریش، سوئد و چین هستند. چنانچه مسئولان عزم تولید این ماشین آلات را داشته باشند توانایی تولید این ماشین آلات در کشور فراهم است.
این فعال صنعتی تاکید کرد: ما تولید کنندههای ۱۰ سال قبل نیستیم و رشد قابل توجهی در همه ارکان تولید صنعتی به دست آورده ایم؛ اما برای استفاده از این پتانسیلها نیاز به حمایت مالی و تنفس در تسهیلات پرداختی دولت داریم. اگر فشارهای بیمه و مالیات بر تولیدکنندهها کاهش پیدا کند امکان اشتغالزایی بیشتر متناسب با شعار سال نیز ممکن میشود.
وی درباره تامین مواد اولیه گفت: مواد اولیه نسبت به سال قبل به فراوانی در بازار وجود دارد و مشکلی در حوزه تولید در این زمینه اطلاع رسانی نشده است.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت تهران اضافه کرد: در زمینه تولید قطعات دوچرخه تواناییهای زیادی وجود دارد و بیشتر قطعات این صنعت تولید داخل است؛ اما نیاز داریم که شرکتهای دانش بنیان در این حوزه ورود پیدا کنند، زیرا استفاده از دوچرخه در اکثر شهرهای پیشرفته جهان موضوعیت پیدا کرده و به تولید انبوه رسیده است.
انتهای پیام/
انتهای پیام/