دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران:

عبور از دوران کلاه‌گذاشتن بر سر شهروندان/ شهرداری تهران باید نماد بهترین دستگاه خدمت‌رسان به مردم باشد

گودرزی با بیان اینکه باید از فرصت‌ها برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان استفاده کنیم، گفت: شهرداری در ذهن مردم باید بهترین دستگاه خدمت‌رسان باشد.
کد خبر : 665671
شهرداری

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، داوود گودرزی رئیس سازمان بازرسی در جمع کارکنان اداره بازرسی منطقه یک شهرداری تهران ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید چمران با بیان اینکه کمتر دستگاهی به اندازه شهرداری با زندگی مردم سروکار دارد، اظهار کرد: در فضای کنونی بستر خدمت‌رسانی به مردم فراهم است و ما باید در شهرداری دغدغه‌ها، انگیزه‌ها، اراده‌ها و نیت‌ها را برای خدمت‌رسانی اصلاح کنیم.


وی با اشاره به این جمله که «عبادت چیزی جز خدمت به خلق نیست» گفت: فرصت خدمتگذاری به شهروندان، نعمتی است که خدا در اختیار ما قرار داده و در شهرداری این خدمت به خلق و عبادت را می‌توان خیلی راحت‌تر، ملموس‌تر و سریع‌تر انجام داد.


رئیس سازمان بازرسی تهران به برخی موانع در مسیر خدمت‌رسانی به مردم در شهرداری اشاره کرد و افزود: یک بخشی از این موانع مربوط به سوءمدیریت‌ها، و وجود موانع غلط و ساختارهای معیوب است که سیستم را بیش از آن چیزی که تصور می‌شد پیچیده کرده است؛ البته بروکراسی‌های اضافی که هم زمینه فساد و تخلف را به وجود آورده که می‌تواند این فرصت خدمت‌گذاری را کم‌رنگ ‌کند.


گودرزی با تاکید بر این نکته که باید به عنوان چشم بینای مدیریت شهری نقاط ضعف، گلوگاه‌ها و خلاءها را به سرعت شناسایی کنیم، ادامه داد: اصلی‌ترین کار ما در بازرسی اصلاح سیستم است و باید انرژی، توان و استراتژی اصلی‌مان به این سمت برود که مدیران و همکاران ما در شهرداری بتوانند این سیستم را با هدف ارتقاء کارآمدی اصلاح کنند.


وی در ادامه با بیان اینکه شهرداری در ذهن مردم باید عنوان نماد بهترین دستگاه خدمت‌رسان باشد، اظهار کرد: باید زمانی که مردم به شهرداری مراجعه می‌کنند حالشان خوب شود، کارشان راه بیفتد و بیش از آنچه که فکر می‌کردند به آنها خدمت‌رسانی شود و این واقعا شدنی است و توهم وخیال نیست و می‌شود مردم را راضی کرد.


گودرزی برخورد با تخلف‌های صورت‌گرفته را گام دیگر بازرسی بیان کرد و گفت: بعد از خدمت‌رسانی به مردم، اولویت دوم ما برخورد با کسانی است که سر شهرداری، شهروندان و مردم کلاه گذاشتند که اینها باید پاسخگو باشند.


رئیس سازمان بازرسی تهران تاکید کرد: اینکه عده‌ای با ترک فعل‌ها، تصمیمات اشتباه و مجوزهای غلط بر سر شهر، شهروندان و شهرداری کلاه بگذارند و احساس کنند که همچنان می‌توانند به کار خود ادامه دهند، باید بدانند اینگونه نیست و این دوران تمام شده و اجازه نخواهیم داد دیگر این اتفاق بیفتد.


گودرزی با اشاره به اینکه برخورد با تخلفات را از دانه درشت‌ها و پرونده‌های اصلی شروع می‌کنیم، خطاب به کارکنان بازرسی گفت: امروز فساد بلای جان مردم شده است و تبعات فرهنگی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی و ... دارد، بنابراین باید همه کمک کنید و با یک روحیه جهادی و جدیت بیشتر پای کار بیایید.


وی افزود: با این گستردگی تخلفات و این تلمبار شدن مسائلی که در شهرداری داریم، اگر تک تک شما با انگیزه قوی، روحیه مضاعف و درایت درست‌کاری که بر عهده دارید را انجام دهید اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.


گودرزی با تاکید بر اصلاح سیستم اداری در شهرداری افزود: درسازمان بازرسی نباید بروکراسی‌های غلط، سهل‌انگاری‌ها و حداقل نگاه کردن‌ها را داشته باشیم و باید به کارها سرعت دهیم، نسبت به کار و حرف مردم حساس باشیم و خودمان را نوکر واقعی مردم بدانیم.


رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه ما برای خدمت کردن به مردم آمده‌ایم، ادامه داد: در سازمان بازرسی نباید بگویید کار سخت است، همه سختی‌ها و پیچیدگی‌ها را در این چند ماه دیده‌ایم و لمس کردیم ولی هر روزی هم که جلوتر رفتیم امیدوارتر شدیم از اینکه می‌شود یک تغییر و تحول جدی را در مجموعه رقم زد.


انتهای پیام/۱۲۰/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته