دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1394 - 11:34
صبح امروز در بوستان جوانمردان تهران برگزار شد

پیاده‌روی وزیران بهداشت و ورزش، در کنار شهردار تهران

«همایش پیاده روی خانوادگی» در بوستان جوانمردان با حضور شهردار تهران، وزیر بهداشت، وزیر ورزش و برخی از اعضای شورای شهر و مدیران ارشد وزارتخانه‌های ورزش و بهداشت برگزار شد.
کد خبر : 14457

به گزارش گروه اجتماعی آنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز چهارم اردیبهشت در «همایش پیاده روی خانوادگی» گفت: از اقدامات شهرداری تهران برای فراهم کردن فضاهای تفریحی و ورزشی متنوع در شهر سپاسگزارم وامیدوارم این گونه فضاها بیش از پیش توسعه یابد.


حسن قاضی زاده هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: از شهروندان تهرانی نیز سپاسگزارم که به فکر سلامتی خود و خانوده‌هایشان هستند و با حضور در فضاهای فراهم شده توسط مدیریت شهری، با پیاده‌روی یا ورزش‌های همگانی اجازه نمی‌دهند زندگی ماشینی سلامت‌شان را به مخاطره بیندازد.


وی با بیان اینکه امیدواریم دولت بتواند امکانات بیشتر و بهتری را در حوزه بهداشت و درمان برای هموطنان فراهم کند، تصریح کرد: باید تمامی دستگاه‌های مسئول در کشور بتوانند سلامت هموطنان بخصوص سلامت روح و روان آنان را تامین کنند.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: امیدواریم در آینده تمامی طرح‌ها و پروژه‌هایی که در کشور اجرا می‌شود از یک پیوست سلامت برخوردار باشد.
قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه مردم باید به فکر سلامتی خود باشند، خاطرنشان کرد: از هموطنان می‌خواهم تا مراقب مصرف نمک، شکر و چربی در وعده‌های مختلف غذایی خود باشند.


وزیر ورزش و جوانان: تغییر عادات غلط غذایی و فقر حرکتی باید از بین برود


محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان صبح امروز در همایش پیاده‌روی خانوادگی که بوستان جوانمردان پایتخت برگزار شد، گفت: از زحمات شهردار تهران برای توسعه ورزش همگانی در چندسال اخیر تشکر می‌‌کنم و همچنین از زحمات وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی به خاطر توسعه فرهنگ سلامت در کشور سپاسگزارم.


گودرزی با بیان اینکه عادت تغذیه در میان هموطنان باید تغییر کند، افزود: فقر حرکتی در خانوارها نیز باید از بین برود.


وی تصریح کرد: خوشبختانه در دولت یازدهم توجه به ورزش همگانی در سرلوحه برنامه‌ها قرارگرفته است.


گودرزی با تاکید بر اینکه یکی از عناصر و پیش‌نیازها در افزایش سلامت کشور، توسعه فرهنگ ورزش همگانی است، خاطرنشان کرد: اصحاب‌رسانه و ورزشکاران ما باید در جهت تقویت و توسعه این فرهنگ تلاش کنند.


وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: شهرداری تهران گام‌های بزرگ و تاثیرگذاری با توسعه پارک‌ها و فضای سبز پایتخت برای ورزش همگانی برداشته است و این جای قدردانی دارد.


گودرزی گفت: امیدوارم تغییر عادات غلط غذایی در میان هموطنان از بین برود و سلامت موردتوجه قرار گیرد.


قالیباف: توجه به سلامت بانوان در دستور کار مدیریت شهری
شهردار تهران نیز صبح امروز در همایش پیاده روی خانوادگی گفت: در این 10 سالی که در شهرداری تهران توفیق خدمت داشتیم توسعه ورزش را به عنوان یک موضوع مهم در دستور کار خود قرار داده ایم.
محمدباقر قالیباف در حاشیه این همایش اظهار کرد: برای تمام شهروندان تهرانی آرزوی سلامتی، توام با نشاط، شادابی و عاقبت‌بخیری دارم.


شهردار پایتخت تصریح کرد: در این دوره نسبتا طولانی این فرصت فراهم شد تا بتوانیم در شرایط سخت اقتصادی در حوزه توسعه ورزش و فرهنگ کمبودها را در شهر برطرف کنیم. خوشبختانه توانستیم این کمبودها را با ایجاد فضاهای قابل دسترس به طور رایگان و یا با کمترین هزینه ایجاد و در اختیار شهروندان تهرانی قرار بدهیم.


قالیباف خاطرنشان کرد: امروز شهروندان ما می توانند با فاصله اندکی از محل زندگی خود به فضاهای تفریحی و فرهنگی دسترسی پیدا کنند.


شهردار پایتخت با بیان اینکه سلامت بانوان شهر تهران که نقش اساسی در سلامت خانواده‌های خود دارند در دستور کار جدی مدیریت شهری تهران بوده است، ادامه داد: در چهار سال گذشته در محل فعلی پارک جوانمردان روددره بود که به دلیل مشکلاتی که وجود داشت هیچ کس نمی توانست قدم بزند اما به حمدالله امروز این پارک به محلی برای تفریح و ورزش شهروندان تبدیل شده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته