دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1394 - 15:46
رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران:

نظارت و بازرسی از سوی همه نیروهای شهرداری باید نهادینه شود

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت نظارت و بازرسی از سوی همه نیروهای شهرداری تصریح کرد: از هر نوع تخلف حتی تخلفات کوچک هم نباید چشم پوشی کرد زیرا موجب مخدوش شدن چهرهٔ نیروهای خدوم و جایگاه شهرداری تهران در میان شهروندان می‌شود.
کد خبر : 12532

به گزارش گروه اجتماعی آنا، مصطفی فیضی در بازدید از مرکز نظارت و کنترل هوشمند شهربان و حریم‌بان با اشاره به اینکه ناظران و بازرسان نباید جامعه هدف مورد ارزیابی را جدا از خودشان ببینند، گفت: با تعداد محدود بازرس نمی‌توان بر حجم گستردهٔ ماموریت‌ها و تعداد زیاد نیروی انسانی نظارت کرد؛ به همین دلیل به تغییر نگاه و نهادینه کردن بازرسی در بین همهٔ مدیران و کارکنان شهرداری تهران نیاز داریم تا رعایت ضوابط، قوانین و دستورالعمل‌ها به فرهنگ سازمانی کارکنان تبدیل شود.


رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران اجرای قانون و کوتاه نیامدن از ضوابط و مقررات را مقدمهٔ قانونمند شدن شهر و سازمان دانست و افزود: هیچ شهر و سازمانی با خواهش و تمنا قانونمند نشده است و اجرای قاطع قانون مقدم بر فرهنگ‌سازی است.


فیضی با بیان اینکه بعد از اجرای قانون و کاهش تعداد متخلفان و تخلفات، کار فرهنگسازی نیز باید آغاز شود یادآور شد: در این زمینه باید همه شهروندان را با تکالیف شهروندی آشنا و تعهد لازم را از آن‌ها به منظور رعایت ضوابط و مقررات اخذ کرد و هزینه تخلفات را بالا برد. همچنین باید بین افرادی که قانون را رعایت می‌کنند و آنهایی که قانون‌شکنی می‌کنند تفاوت قائل شد و ضمن برخورد قاطع و بدون اغماض با متخلفان اطلاع‌رسانی هم کرد تا بازدارنگی ایجاد شده و هیچکس جرات تخلف نداشته باشد.


رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران خدمت به شهروندان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: باید از تکرار رویه‌های غلط اجتناب و با آسیب‌شناسی و اصلاح فرآیند‌ها خدمت رسانی به مردم را تسهیل کرد.


فیضی در بخش دیگری از سخنان خود واگذاری مسئولیت‌ها به جوانان را یکی از رویکردهای مدیریتی شهردار تهران بر شمرد و تصریح‌کرد: جوان بودن نیروهای ستاد شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران هم یکی از نکات خوب و ارزشمند است که می‌توان ضمن استفاده از پتانسیل و انگیزه آن‌ها، با نظارت و هدایت مدیران با تجربه سریع‌تر به اهداف و سیاستهای شهرداری دست یافت.


رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با تقدیر اززحمات نیروهای شرکت شهربان در طرح استقبال از بهار، گفت: انتظار این است کار‌ها را با تعصب و غیرت دنبال کنید؛ به صورتی که نتیجه کار تاثیرگذار و ماندگار باشد تا انشاالله با همدلی و تعامل سازنده درون سازمانی وضعیت نابسامان کنونی ساخت‌وساز در شهر تهران بهبود یابد.


فیضی یادآور شد: نیروهای شهربان و حریم‌بان نیز چون به عنوان نیروی شهرداری شناخته می‌شوند می‌بایست ضابطه‌مند، منضبط، با اخلاق، پاکدست و مرتب باشند و در برخورد با شهروندان رفتار مناسبی داشته باشند.


بر اساس این گزارش ابوالقاسم چیذری مدیر عامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران در این جلسه با ارائه گزارشی در خصوص نحوه فعالیت‌های سامانه جامع شهربان و اجرای طرح استقبال از بهاراز سوی نیروهای این شرکت، تاکید‌کرد: شهربانان و حریم‌بانان شهرداری تهران با روحیهٔ جهادی و تعهد و تخصص همواره به شهر و شهروندان خدمت می‌کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: تخلفات
ارسال نظر
هلدینگ شایسته