دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 ارديبهشت 1401 - 00:02
در گزارش آنا بخوانید؛

بازتاب راهپیمایی روز جهانی قدس در رسانه‌های بین‌المللی/ گرامیداشت آرمان قدس، عزت مسلمانان را به رخ جهانیان ‌کشید

با آغاز مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در کشورمان، رسانه‌های منطقه و جهان به پوشش خبری این حرکت عدالت‌جویانه پرداختند.
کد خبر : 655731
راهپیمایی



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، پس‌ازاینکه مردم روزه‌دار ایران رأس ساعت مقرر از مسیرهای تعیین‌شده در تهران و دیگر شهرهای سراسر کشور در قالب مراسم باشکوه راهپیمایی روز قدس به‌سوی اماکن برگزاری نماز جمعه حرکت کردند بسیاری از رسانه‌های منطقه و جهان اخبار حضور مردم را پوشش دادند.


خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس یکی از رسانه‌هایی بود که به پوشش مراسم راهپیمایی روز قدس پرداخت.


این بنگاه خبری پرمخاطب بر شمار زیاد مردم حاضر در این مراسم در تهران تمرکز کرده بود و این‌گونه نوشت که هزاران ایرانی در راهپیمایی روز جمعه در تهران به مناسبت روز قدس در حمایت از مردم فلسطین، راهپیمایی کردند.


آسوشیتدپرس افزود این اولین بار از زمان از شیوع ویروس کرونا بود که چنین جمعیتی به خیابان‌های تهران می‌آمدند.


آسوشیتدپرس اما به شعارهای مردم در این مراسم هم اشاره کرد و نوشت مردم شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر دادند، شعارهایی که از زمان انقلاب ایران در راهپیمایی‌های گسترده در این کشور تبدیل به یک سنت شده است. تظاهرکنندگان همچنین پرچم آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.


بازتاب راهپیمایی روز قدس در رسانه‌های جهان


رسانه‌های غربی از تکرار شعارهای ضدآمریکایی در راهپیمایی روز قدس نوشتند


وب‌سایت خبری و تحلیلی المعلومه عراق هم در این خصوص نوشت: در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان در تهران و دیگر استان‌های ایران مراسم راهپیمایی روز قدس از ساعت ۱۰ صبح به‌وقت محلی تهران و ایران با مشارکت گسترده مردم به‌ویژه جوانان، ورزشکاران و چهره‌های علمی آغاز شد.


این رسانه عراقی گزارش داد: مردم روزه‌دار ایران با حضور در این راهپیمایی ظلم و ستم صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین را محکوم کردند.



شبکه خبری المنار نکته مهم بیانیه مراسم راهپیمایی روز قدس در تهران را ضروری دانستن تقویت مقاومت در برابر صهیونیست‌ها برشمرد



شبکه المیادین لبنان به پوشش زنده راهپیمایی روز قدس در تهران پرداخت. این شبکه از راهپیمایی گسترده در تهران و دیگر شهرهای ایران به مناسبت روز جهانی قدس خبر داد.


المیادین نوشت: پرچم فلسطین و گروه‌های مقاومت در راهپیمایی تهران در روز جهانی قدس برافراشته شده و تصاویر شهدای فلسطین در خیابان‌های تهران و دیگر شهرهای ایران برپاست.


شبکه تلویزیونی الاتجاه عراق با قطع برنامه‌های خود، اقدام به پخش راهپیمایی روز قدس در خیابان‌های تهران به‌صورت زنده کرد.


در اقدامی جالب، این شبکه در بخشی از پخش زنده تصاویر با دو شات کردن صفحه، تجمع روز جهانی قدس در بصره را نیز به نمایش گذاشت.


شبکه تلویزیونی العهد عراق هم با قطع برنامه‌های عادی خود، تصاویری زنده از راهپیمایی باشکوه روز قدس در ایران پخش کرد. العهد حضور مردم ایران در راهپیمایی روز قدس را بسیار گسترده و باشکوه توصیف کرد.




بیشتر بخوانید:


امیرعبداللهیان: وحدت جهان اسلام در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی ضروری است


بیانیه وزارت امور خارجه به‌مناسبت روز قدس: خیانت عادی‌سازی روابط نتوانست موضوع فلسطین را از دستورکار نخست جهان اسلام خارج کند/ لزوم برگزاری رفراندوم با مشارکت تمامی فلسطینیان


پیام ویدئویی شاخه نظامی جهاد اسلامی به مناسبت روز قدس


هیئت عالی‌رتبه حماس وارد ایران شد




شبکه تلویزیونی المسیره یمن هم راهپیمایی روز قدس در تهران را روی آنتن برد. المسیره با قطع برنامه‌های خود، ضمن پخش سرودهای حماسی مقاومت، به پوشش زنده راهپیمایی باشکوه روز قدس در تهران پرداخت و وب‌سایت این شبکه نیز خبر راهپیمایی را پوشش داد.


این شبکه یمنی با اشاره به اینکه در پایان این راهپیمایی بیانیه‌ای قرائت شد، توضیح داد: در این بیانیه تأکید شد که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت و توطئه‌ای نابخشودنی است.



روزنامه العربی الجدید در گزارشی به رونمایی از موشک‌های بالستیک "خیبر شکن"، " عماد ۳" و "زلزال" در مراسم روز قدس اشاره کرد



المسیره همچنین نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در مراسم راهپیمایی روز قدس از موشک "خیبر شکن" رونمایی کرد.


شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر هم با ابتکاری جالب ضمن پوشش تصویری تحولات در مناطق مختلف فلسطین، به پوشش زنده سخنرانی «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، در مراسم روز جهانی قدس در تهران پرداخت.


شبکه المنار لبنان نیز در گزارشی در این خصوص نوشت: در بیانیه‌ای که در راهپیمایی تمام شهرهای ایران قرائت شد بر این مسئله تأکید شد که روز قدس نماد وحدت و همبستگی امت اسلامی در برابر توطئه‌های نظام سلطه‌گر و استکبار است.


المنار نکته مهم این بیانیه را ضروری دانستن تقویت مقاومت در برابر صهیونیست‌ها برشمرد.



جدیدترین موشک بالستیک ایران در راهپیمایی روز قدس به نمایش در آمد - ایرنا

موشک بالستیک خیبر شکن


مسلمانان در روز قدس محو رژیم صهیونیستی را فریاد زدند


روزنامه العربی الجدید نیز در گزارشی با اشاره به رونمایی از موشک‌های بالستیک "خیبر شکن"، " عماد ۳" و "زلزال" در مراسم روز قدس نوشت: هم‌زمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مردم ایران راهپیمایی‌های گسترده‌ای در شهرهای مختلف این کشور به مناسبت روز جهانی قدس برگزار کردند. راهپیمایی امسال روز قدس در حالی برگزار شد که طی دو سال گذشته این مراسم به دلیل انتشار ویروس کرونا برگزار نشده بود.


خبرگزاری لبنانی المرکزیه نیز در گزارشی نوشت که راهپیمایی‌های گسترده‌ای در تهران و دیگر شهرهای ایران به مناسبت روز جهانی قدس برگزار شد که از بابت جمعیت حاضر و نظم بسیار چشم‌گیر بودند.


پایگاه خبری «النشره» لبنان درباره راهپیمایی‌های روز جهانی قدس در ایران نوشت: «نهادهای [نظامی] ایران جدیدترین موشک‌های بالستیک خود را در روز قدس به نمایش گذاشتند.»


شبکه «الاخباریه» سوریه راهپیمایی روز جهانی قدس در کشورهای عربی و اسلامی به‌ویژه ایران را بازتاب داد و گفت که مردم ایران به منظور حمایت از فلسطین و قدس به خیابان‌ها آمده‌اند.


انتهای پیام/۴۱۵۵/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته