دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1394 - 12:13

پژمانفر: طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات به دلیل مسائل پشت پرده در دستور کار مجلس قرار نمی‌گیرد/ لاریجانی: کمیسیون مربوطه پیگیر سهم مجلس در اجرای فرمان آقا باشد

یک عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس گفت: طرحی ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی به دلیل مسائل پشت پرده در دستور کار مجلس قرار نمی‌گیرد.
کد خبر : 64577

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، نصرالله پژمان‌فر در جلسه امروز -یکشنبه 11 بهمن‌ماه- در تذکری مستند به ماده 146 آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار کرد: گزارش طرح‌ها و لوایحی که از صحن علنی به کمیسیون‌ها برمی‌گردد باید ظرف مدت مشخصی تعیین‌ تکلیف شود.


وی افزود: ما طرحی به نام ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی داشتیم که در صحن علنی طرح شد و رأی آورد؛ اما یکی از همکاران اشکالی را به آن وارد کرد و شما آن را به کمیسیون صنایع ارجاع کردید که علی‌رغم پیگیری‌ها و مکاتبات، طرح هنوز در این کمیسیون باقی مانده است.


این عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس با بیان اینکه «ظاهراً به دلیل توافقات پشت‌پرده بنا ندارند این طرح را مورد رسیدگی قرار دهند»، تصریح کرد: این امر بی‌احترامی به آرای نمایندگان است به ویژه اینکه رهبری هم حکمی برای منحل کردن شوراهای موازی با شورای عالی فضای مجازی ابلاغ کردند.


علی لاریجانی، رئیس مجلس، در پاسخ به این تذکر اعلام کرد: فرمان اخیر آقا راجع به شورای عالی فضای مجازی این بود که شوراهای موازی با آن حذف شوند. در شورا جلسه‌ای هم گذاشته شد و تقسیم کار صورت گرفت.


وی افزود: بخشی از کار هم باید در مجلس انجام شود لذا ما از کمیسیون می‌خواهیم پیگیری کنند تا وظیفه مجلس در این باره انجام شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب