دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 اسفند 1400 - 16:42
در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی رخ داد؛

«فیلترینگ فضای مجازی» بحث داغ دانشجویان در کرسی‌های آزاداندیشی

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی دور دوم رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی را با موضوع «فیلترینگ فضای مجازی» برگزار کردند.
کد خبر : 644450
کرسی آزاد اندیشی میاندوآب



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از میاندوآب، تیم کرسی آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب شامل چهار نفر از دانشجویان (گفت‌وگوکننده و محقق) درباره موضوع فیلترینگ فضای مجازی به‌عنوان موافق یا منتقد موضوع از طریق ویدئو کنفرانس با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.




بیشتر بخوانید:


«الگوسازی سلبریتی‌ها به جای نخبگان» زیر ذره‌بین دانشجویان




رامین رستمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب در حاشیه دومین دوره مسابقات ملی کرسی‌های آزاداندیشی این دانشگاه با تبیین جایگاه نقش دانشجو و دانشگاه در مطالبه‌گری و نقد سازنده در استفاده بهینه از فضای مجازی گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه با همکاری دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی اقدام کردیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب بیان کرد: کرسی آزاداندیشی با موضوع «فضای مجازی، فرصت یا تهدید و آثار مثبت و منفی فیلترکردن فضای مجازی با محور مدیریت جنگ نرم» می‌تواند این فضا را بسیار مهم و استراتژیک جلوه دهد.


رستمی گفت: اینترنت بارزترین و برجسته‌ترین شکل فضای مجازی است و کنترل و استفاده بهینه از این فضا می‌تواند از تحریف و به مخاطره افتادن فرهنگ و تمدن اسلامی در برابر تمدن‌های غیر اسلامی محافظت کرده و از فضای مجازی توصیفات متفاوتی نیز بیان‌شده است که باید به آن با دید مثبت نگریست.


اعتمادسازی بسیار مهم است


سمیرا خاکزاد از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب مخالف فیلترینگ فضای مجازی و به‌ویژه اینستاگرام گفت: فضای مجازی جزئی از تکنولوژی است که روز به روز پیشرفته‌تر می‌شود و اعتمادسازی میان مخاطبان از سوی طراحان برنامه فیلترینگ بسیار مهم است.


وی افزود: امروز فضای مجازی با بیشترین مخاطبان به‌عنوان محل کسب درآمد و نوعی اشتغال‌زایی برای جوانان جویای کار به‌حساب می‌آید و با زیرساخت‌های آن می‌توان به بازار کسب و کار جوانان آسیب رساند و با توجه به اعمال هزینه‌های سنگین برای اجرای این طرح شاید نتوان در آینده در راه‌اندازی این طرح موفق عمل کرد.


انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته