دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 دی 1394 - 14:55
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

فتاحی: تعدادی از حقوقدانان شورای نگهبان به مجلس آمده‌اند/ صحبت رودروی نمایندگان با شورای نگهبان

یک نماینده ردصلاحیت‌شده گفت: بر اساس پیگیری رئیس مجلس، تعدادی از اعضای شورای نگهبان را به مجلس دعوت شده‌اند.
کد خبر : 62434

عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره رایزنی رئیس مجلس با شورای نگهبان اظهار کرد: امروز هم آقای علیزاده، عضو حقوقدان شورای نگهبان، در مجلس حضور داشت و به شکایت نماینده‌ها رسیدگی می‌کرد. نمایندگان ردصلاحیت شده تک‌تک با آقای علیزاده صحبت کردند.


وی افزود: با وجود رایزنی‌های به عمل آمده کسانی که عناوین کلی‌تری در ردصلاحیت‌ها دارند، مثلا براساس ماده 28 رد شده‌اند، اگر بتوانند مدارک موثق ارائه دهند، تأیید خواهند شد.


این نماینده ردصلاحیت شده تصریح کرد: آنهایی که به گروه‌های سیاسی وابسته‌اند یا مسائل مالی دارند احتمال تأیید شدنشان کم است چراکه مدارک قدرتمندی نیاز دارند.


فتاحی گفت: آقای لاریجانی همکاری نزدیکی با شورای نگهبان دارد و امیدواریم مشکلات حل شود.


همچنین محمد بیاتیان در گفت‌وگو با آنا درباره ردصلاحیت نمایندگان و رایزنی‌ها در این زمینه در دوره‌های قبل، اظهار کرد: دوره‌های قبل هم این اتفاق افتاده است، در برخی دوره‌ها برخی آقایان در لوای رئیس‌جمهوری لیستی ارائه می‌کردند و با حکم حکومتی، تأیید صلاحیت می‌شدند و شورای نگهبان با تبصره‌ای یا تجدید بررسی آنها را برمی‌گرداند.


همچنین مهرداد بائوج لاهوتی، نماینده لنگرود، همچنین در این باره گفت: نمایندگان ردصلاحیت‌شده اگر بتوانند مدارک و استدال‌های قوی ارائه دهند می‌توانند تأیید بگیرند. شش حقوقدان با رایزنی آقای لاریجانی قرار است به این مسئله رسیدگی کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب