امکان ادامه تحصیل برای دانشجویان برتر المپیاد پزشکی در مقطع دکترای حرفهای دوره دستیاری فراهم شد
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی کشور در ۶ حیطه استدلال بالینی، آموزش پزشکی، کارآفرینی در بستر دانشگاههای هزاره سوم، مدیریت نظام سلامت، تفکر علمی در علوم پایه و مطالعات میان رشتهای علوم انسانی و سلامت برگزار شد.
پروین پاسالار، رئیس کمیته فنی سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی کشور با ابراز خرسندی از برگزاری سیزدهمین المپیاد به صورت حضوری گفت: برخلاف ادوار گذشته، سال گذشته به دلیل شرایط حاد کرونا فقط مرحله گروهی در حیطه کارآفرینی در بستر دانشگاههای هزاره سوم و مطالعات میان رشتهای علوم انسانی و سلامت به صورت حضوری در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد و چهار رشته دیگر به صورت کاملا مجازی برگزار شد.
رئیس کمیته فنی سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال با تسریع روند واکسیناسیون و بهبود شرایط کشور به لحاظ شیوع کرونا و همچنین افزایش امکانات، سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی به صورت حضوری برگزار شد.
وی با بیان اینکه جوایز برگزیدگان این المپیاد شامل جوایز مادی و معنوی است، افزود: مهمترین جایزه این المپیاد، امکان ادامه تحصیل دانشجویان دکترای حرفهای دارنده مدال طلا و نقره انفرادی و گروهی المپیاد در آزمون رزیدنتی قبل از گذراندن طرح به شرطی که دارای معدل بالای ۱۶ باشند، به صورت مستقیم است.
رئیس کمیته فنی سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی اظهار کرد: سایر دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد شرکت کننده در این المپیاد نیز میتوانند از تسهیلات ادامه تحصیل بهرهمند شوند.
پاسالار عنوان کرد: مسئله دیگر، امکان تحصیل همزمان در ارشد رشته آموزش پزشکی است. تمام دانشجویانی که مدالهای طلا، نقره و برنز حیطه آموزش پزشکی و طلای سایر حیطهها را اعم از انفرادی و گروهی دریافت نمایند میتوانند از این امکان استفاده نمایند که امتیاز بسیار بالایی هست.
رئیس کمیته فنی سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی کشور گفت: خوشبختانه امسال تغییر مثبتی در روند اجرایی این المپیاد ایجاد شده است و برای اولین بار آزمونهای مختلف ۶ حیطه المپیاد به صورت الکترونیک برگزار شد. این آزمونها شامل ویژگیهای کلیدی (KF) جورکردنی گسترده (Em)، همخوانی با شرح نامه (SC) پازل، حل مشکل بالینی (CRP) هستند.
وی گفت: المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی بنیانگذار این نوع آزمونها در حوزه آزمونهای تخصصی در کشور است و جا دارد از دبیران ۶ حیطه و دبیر علمی المپیاد، جناب آقای دکتر ممتاز منش که به واسطه هماهنگی برای برگزاری الکترونیک و تایید صحت این آزمون الکترونیک زحمات زیادی متقبل شدند و همچنین مرکز سنجش آموزش پزشکی که در تمامی مراحل آزمون به صورت حضوری و مجازی همکاری نمودند قدردانی کنم.
گفتنی است، پاسالار مراتب قدردانی خود را از معاونت آموزشی وزارت بهداشت و تمامی همکاران اجرایی که مساعدت و همکاریهای لازم را در این راستا ارائه نمودند، اعلام کرد.
انتهای پیام/۴۱۶۷/