دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1400 - 16:33
عنادی در گفت‌وگو با آنا:

دولت سیزدهم بنا را بر تعامل با جهان گذاشته است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: جمهوری اسلامی ایران با ۱۵ کشور همسایه خاکی و آبی، از این نظر در جهان کم‌نظیر است و اگر روابط ما با این کشورها تقویت شود، طبیعتاً در تعاملات اقتصادی نیز فواید زیادی خواهد داشت.
کد خبر : 599397
مراد عنادی



مراد عنادی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری آنا، پیرامون دیدارهای اخیر حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی با مقامات کشورهای خارجی حاضر در مراسم تحلیف گفت: دولت سیزدهم باتوجه به رویکردی که از سخنان حجت‌الاسلام رئیسی در مراسم تنفیذ و تحلیف مشخص شد، بنا را بر تعامل و گفت‌وگو با تمام جهان، خصوصاً کشورهای منطقه و همسایه گذاشته است.


وی افزود: دولت سیزدهم گسترش روابط با تمام جهان، به‌ غیراز کشورهایی که در خط قرمز سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران هستند را به‌ شدت دنبال می‌کند، از همین نظر، شرکت گسترده مقامات کشورهای مختلف در مراسم تحلیف و دیدارهای پس‌ از آن، مواردی هستند دال بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در فصل جدید سیاست خارجی، بنا را بر گسترش روابط گذاشته است. طبیعتاً در این رابطه سه اصل عزت، حکمت و مصلحت برای ایران حائز اهمیت است که منافع ملی را تأمین کرده و اهداف سیاست خارجی ما را پیش می‌برد.




بیشتر بخوانید:


مردم چه مطالباتی از دولت سیزدهم دارند؟


دیدارهای رئیسی با مقامات خارجی تبلیغات دشمنان را بی اثر کرد




تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه دولت سیزدهم اولویت خود در سیاست خارجی را گسترش روابط با کشورهای همسایه قرار داده است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با ۱۵ کشور همسایه خاکی و آبی، از این نظر در جهان کم‌نظیر است و اگر روابط ما با این کشورها تقویت شود، طبیعتاً در تعاملات اقتصادی نیز فواید زیادی خواهد داشت.


عنادی ادامه داد: با توجه به تأکیدات حجت‌الاسلام رئیسی در مناظرات مبنی بر دیپلماسی اقتصادی و تقویت آن با کشورها همسایه، به نظر می‌رسد اگر این مسیر در عمل نیز پیاده شود، آثار و تبعات مثبتی برای ایران و همچنین کشورهای همسایه به همراه خواهد داشت.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته