دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 فروردين 1400 - 17:15
سرخو در گفت‌وگو با آنا:

احزاب باید کادرسازی کنند/ حضور سلبریتی‌ها در عرصه انتخابات، تصمیم نادرست سیاسی است

عضو حزب اسلامی کار گفت: اگر یک سلبریتی را به پشتوانه شهرت‌ در انتخابات کاندیدا کنیم، این یک تصمیم نادرست سیاسی است.
کد خبر : 571377
محسن سرخو

محسن سرخو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست داخلی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره نقش و کارکرد احزاب در انتخابات اظهار کرد: احزاب و تشکل‌های سیاسی در کشورهای پیشرفته، مسئولیت کادرسازی را برعهده دارند؛ یعنی افراد قبل از حضور در فهرست‌های انتخاباتی وارد احزاب می‌شوند و آموزش می‌بینند، بعد از آن در معرض انتخاب مردم قرار می‌گیرند.


وی ادامه داد: اگر یک سلبریتی را به پشتوانه شهرت‌ در انتخابات کاندیدا کنیم، این یک تصمیم نادرست سیاسی است و قطعاً این افراد کارایی لازم را در مجلس، شورا یا هر عنوان دیگری نخواهند داشت.


این عضو سابق شورای شهر تهران گفت: احزاب در کشور دچار مشکلات ساختاری هستند و جهت رفع این نقصیه، دولت، وزارت کشور و به‌خصوص متولی بحث قانون احزاب می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند. گام‌های اساسی در جهت تقویت احزاب و در راستای تقویت نظام جمهوری اسلامی برداشته‌شده اما به خاطر کمبود امکانات و بودجه تاکنون خیلی موفقیت‌آمیز نبوده است.


وی با بیان اینکه عملکرد چند حزب قوی از چند ده حزب ضعیف نتیجه‌بخش‌تر است، تصریح کرد: به نظرم اگر به‌جای تعدد احزاب ضعیف در کشور، چند حزب سیاسی قدرتمند داشتیم، شرایط کشور مساعدتر بود. باید احزاب آن‌قدر دامنه‌شان گسترده باشد که تمام تفکرات، نیازهای فکری و اعتقادی جامعه را در بربگیرد و اگر فردی مایل به فعالیت سیاسی باشد، بتواند نظریات خود را در یکی از این احزاب جستجو کند.


سرخو با تأکید بر اینکه احزاب باید مسئولیت افرادی را که معرفی می‌کنند، بر عهده بگیرند، گفت: شاهد آن هستیم که اشخاصی در انتخابات رأی میاورند و بعد از عملکرد ضعیفشان، به هیچ نهاد یا ساختاری پاسخگو نیستند. افراد  باید در ساختار احزاب قرار بگیرند تا صلاحیت آنان در تقبل مسئولیت‌ها بررسی شود؛ اگر این رویه اجرایی شود، علاوه بر دستگاه‌های نظارتی، احزاب نیز بر روی کاندیدای خودشان نظارت دارند.


انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته