دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 دی 1399 - 00:08
در رساله دکتری دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد؛

بررسی تطبیقی داستان‌های کوتاه 3 نويسنده معاصر

دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین - پیشوا و قرچک در رساله دکتری خود به بررسی تطبیقی داستان‌های کوتاه 3 نويسنده معاصر بر اساس نظريه آيلين بالدشويلر پرداخت.
کد خبر : 554798
3.jpg

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا، مونا آرام‌فر دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین - پیشوا و قرچک اواخر آذر امسال از رساله دکتری خود در رشته زبان و ادبيات فارسی - گرايش غنايی با عنوان «بررسی تطبیقی داستان‌های کوتاه غسان کنفانی، بیژن نجدی و حسین سناپور بر اساس پنج اصل آیلین بالدشویلر» با راهنمایی اشرف چگینی و مشاوره محمدعلی شفاهی دفاع کرد.


اين تحقيق و پژوهش برای نخستین بار از نظريه آيلين بالدشويلر پديدآورنده ادبيات غنايی روی داستان‌های سه نويسنده معاصر بررسی و تحقيق شده و از اين تز دكتری سه مقاله علمی پژوهشی، وزارتين به چاپ رسيده است.


آرام‌فر در تشریح چکیده رساله دکتری خود در رشته زبان و ادبيات فارسی - گرايش غنايی با عنوان «بررسی تطبیقی داستان‌های کوتاه غسان کنفانی، بیژن نجدی و حسین سناپور بر اساس پنج اصل آیلین بالدشویلر» به خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: داستان کوتاه تبلور اندیشه نویسنده برای دستیابی به عدالت و رسیدن به آزادی و نیل به آرزوهای دست‌یافتنی و دست‌نیافتنی است و به این دلیل نویسنده ساختاری از بیان دغدغه‌های فردی و اجتماعی را می‌آفریند.


دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین - پیشوا و قرچک در رشته زبان و ادبيات فارسی خاطرنشان کرد: مطالعه و پژوهش درباره دغدغه‌های فردی و اجتماعی حائز اهمیت است؛ چراکه بستری برای دریافت مکنونات قلبی و اندیشه نویسنده برای رسیدن به جریان‌های فکری و اجتماعی جامعه به وجود می‌آورد.


وی یادآور شد: در این رساله با عنوان «بررسی تطبیقی داستان‌های کوتاه غسان کنفانی، بیژن نجدی و حسین سناپور بر اساس پنج اصل آیلین بالدشویلر» (زمان‌پريشی، ذهن‌گرايی، عاطفه و خيال، پايان باز و نماد) آثار برگزیده از سه نویسنده ایران و عرب از منظر نظریه‌پرداز آمریکایی تحلیل و مقایسه شده است.


آرام‌فر گفت: بنا به نظر آیلین بالدشویلر ذهن و دنیای درون شخصیت‌ها در داستان‌های کوتاه غنایی بسیار برجسته می‌شود و پیرنگ کمترین اهمیت را می‌یابد به عبارتی هدف نویسنده در داستان کوتاه غنایی به دست آوردن تصویری بلاواسطه از افکار و احساسات شخصیت اصلی داستان است.


به گفته دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین - پیشوا و قرچک در رشته زبان و ادبيات فارسی از مهم‌ترین دستاوردهای رساله علاوه بر پی‌بردن به وجوه مشترک سه نويسنده معاصر بر اساس اصول پنج‌گانه بالدشویلر، وجوه تمایز قلم این نویسندگان است.


به گزارش آنا، نسخه خطی شرح قصيده ترسائيه خاقانی عنوان پایان‌نامه دوره کارشناسی دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین - پیشوا و قرچک در رشته زبان و ادبيات فارسی گرایش غنایی است و به عنوان پايان‌نامه برگزيده انتخاب شده و از آن یک كتاب و مقاله به چاپ رسيده است.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

برچسب ها: رساله دکتری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته