دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خودروسازان متعهد به تامین کیفیت قطعات و خدمات پس از فروش می‌شوند

با اساس اصلاحیه آیین‌نامه جدید حمایت از مصرف‌کنندگان، خودروسازان و نمایندگی‌های خدمات پس از فروش موظف به جلب رضایت مشتری شدند و در غیر این صورت جریمه خواهند شد.
کد خبر : 53010

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، بر اساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو، خودروسازان موظف هستند رضایت مصرف‌کننده را از خدمات ارایه‌شده خود در دوران ضمانت و تعهد تامین کنند.


در سال‌های گذشته بی‌کیفیتی قطعات و خدمات خودروسازان باعث بی‌رضایتی مصرف‌کنندگان شده بود و چیزی که بییش از همه مصرف‌کنندگان خودرو را دلزده کرد این بود که صدای اعتراضشان به گوشی کسی نمی‌رسید.


یکی از دلایل اصلی راه اندازی کمپین تحریم خرید خودرو صفر، اعتراض به کیفیت پایین قطعات بود. بر اساس برخی گزارش‌ها از بازار، کیفیت خودروهایی که در یک ماهه اخیر به تولید رسید، کمی بهتر از قبل شده است.


وزیر صنعت، معدن و تجارت هم به دفعات از کیفیت پایین قطعات و خدمات گلایه کرده است. در آخرین اظهارنظر ، محمدرضا نعمت‌زاده از خودروسازان خواسته از توزیع قطعات یدکی بی‌کیفیت در نمایندگی‌های خود جلوگیری کنند.


در این زمینه در ماده 47 این قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو آمده است:«چنانچه به تشخیص مراجع مقرر در این آیین‌نامه به علت استفاده از قطعات غیراستاندارد توسط عرضه‌کننده، واسطه خدمات پس از فروش و نمایندگی مجاز و یا ناشی از عدم کیفیت تعمیرات و یا در صورت سهل‌انگاری، خسارتی متوجه مصرف‌کننده گردد، عرضه‌کننده خودرو موظف به جایگزین کردن قطعات استاندارد و رفع نقصان خدمات، بدون دریافت وجوه جبران خسارات وارده است.»


اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اخیرا در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. این قانون پس از ابلاغ از سوی معاون اول رییس‌جمهوری، اجرایی خواهد شد.


پس از اینکه دولت با تامین اعتبار 110 هزار خودروی انباشت شده خودروسازان به فروش آنها کمک کرد، حالا در پی تصویب مقررات دیگری برای بهبود کیفیت خدمات و محصولات برای جلب اعتماد از دست رفته مشتریان به خودروهای داخلی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته