دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1393 - 13:48

چاپ مقاله استاد دانشگاه آزاد تبریز در نشریه بر‌تر حوزه حسابداری جهان اسلام

مقاله دکتر رسول برادران حسن‌زاده عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در نشریه بر‌تر حوزه حسابداری جهان اسلام درج شد.
کد خبر : 5246

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مقاله دکتر برادران با عنوان: «بررسی رابطه بین برخی مکانیزم‌های حاکمیت شرکتی با ارزش ایجاد شده برای صاحبان سهام و ارزش افزوده اقتصادی» جزو پنج مقاله پر بازدید این نشریه شناخته شد.


در این مقاله آمده است، حاکمیت شرکتی مجموعه‌ای از مکانیزم‌های کنترلی درون شرکتی و برون شرکتی است که تعادل مناسب میان حقوق صاحبان سهام از یک سو و نیاز‌ها و اختیارات هیئت مدیره را از سوی دیگر برقرار می‌کند و در ‌‌نهایت این مکانیسم‌ها اطمینان معقولی را برای صاحبان سهام و تهیه کنندگان منابع مالی و سایر گروه‌های ذینفع فراهم می‌کند مبنی بر اینکه سرمایه گذاریشان با سود معقولی برگشت شده و مکانیزم ارزش آفرینی لحاظ خواهد شد.


نتایج تحقیق نشان می‌دهد که از هشت مکانیزم حاکمیت شرکتی مورد بررسی در این پژوهش، چهار مکانیزم) میزان نفوذ و مالکیت دولت، میزان مالکیت سهامداران نهادی، ساختار سرمایه و میزان سهام شناور آزاد (با ارزش ایجاد شده برای سهامداران رابطه دارند و سه مکانیزم) میزان نفوذ و مالکیت دولت، میزان مالکیت سهامداران نهادی و میزان سهام شناور آزاد ) با ارزش افزوده اقتصادی رابطه دارند.


برادران استادیار پایه۱۲ بوده و ۳۵ مقاله علمی پژوهشی و ISI را در کارنامه علمی خود داراست و این مقاله را به همراه دکتر یونس بادآورنهندی و قادرحسین بابایی تألیف کرده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته