دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1399 - 17:42

غنی اعضای شورای عالی مصالحه ملی را تعیین کرد

رئیس‌جمهور افغانستان روز شنبه اعضای شورای عالی مصالحه ملی به ریاست عبدالله عبدالله، رقیب خود در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته را تعیین کرد.
کد خبر : 511409
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان روز شنبه اعضای شورای عالی مصالحه ملی به ریاست عبدالله عبدالله، رقیب خود در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته را تعیین کرد.


شورای عالی مصالحه ملی افغانستان که ۴۶ عضو دارد تصمیم‌گیرنده نهایی درباره امضای توافق صلح با گروه طالبان خواهد بود. بر اساس توافقی که آمریکا چند ماه پیش با طالبان امضاء کرد دولت افغانستان با این گروه برای دستیابی به صلح مذاکره خواهد کرد.


این در حالی است که شروع این مذاکرات تاکنون چند بار به تأخیر افتاده است. برخی از ناظران انتظار داشتند که این گفتگوها ابتدای ماه جاری میلادی آغاز شود.


شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در حالی تشکیل شده که یک هیئت ۲۱ نفره نیز مسئول مذاکره با گروه طالبان شده است. اشرف غنی اعضای هیئت مذاکره‌کننده را چند ماه پیش تعیین کرد. انتظار می‌رود که این هیئت برای مذاکره با گروه طالبان به قطر سفر کند.


شورای عالی مصالحه ملی افغانستان قرار است نه تنها تصمیم‌گیرنده نهایی درباره توافق با طالبان باشد بلکه موضوعاتی را که هیئت مذاکره‌کننده با این گروه مطرح خواهند کرد نیز تعیین کند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته