دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1394 - 11:52
در گفت‌وگو با آنا

یک مقام امنیتی عراق: 35 هزار نیروی امنیتی حفظ امنیت اربعین حسینی را برعهده خواهند داشت/ نقشه امنیتی منطقه منتشر می‌‌شود

در حالی‌که دو هفته تا فرارسیدن اربعین حسینی باقی مانده است، دستگاه‌های امنیتی عراق می‌کوشند تا با اتخاذ تدابیر لازم، محیطی امن برای زائران حسینی فراهم کنند.
کد خبر : 50557

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «سعد مطلبی» عضو کمیته امنیتی شورای شهر بغداد در مصاحبه با خبرگزاری آنا با بیان اینکه در فاصله باقی‌مانده تا فرارسیدن مراسم اربعین حسینی به 35 هزار نیروی امنیتی شامل نیروهای ارتش، پلیس و کمیته‌های مردمی برنامه‌های لازم ابلاغ و فرامینی صادر شده است، گفت: قرار بر این شده است تا با همکاری بخش عملیات ویژه بغداد و دستگاه‌های امنیتی زیرمجموعه نقشه امنیتی از محل تهیه شود و برای استفاده در اختیار دستگاه‌ها و در صورت لزوم عموم مردم قرار بگیرد.


وی در پاسخ به سوالی درباره سطح آمادگی نیروهای امنیتی عراق تاکید کرد: هماهنگی بسیار زیادی میان کمیته‌های امنیتی با بخش عملیات ویژه بغداد برای حفظ امنیت زائران حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) در کربلا وجود دارد و در برنامه‌های ابلاغ‌شده همه جوانب موضوع سنجیده شده است.


از سوی دیگر، یکی از مقام‌های امنیتی عالی‌رتبه عراق (که نخواست نامش فاش شود) به خبرنگار آنا گفت: دفتر اطلاعات نظامی عراق ظرف دو روز گذشته توانستند انباری از سلاح و مواد منفجره وابسته به گروه داعش را کشف کنند. در این انبار 30 گالون «نیترات آمونیاک» (با درجه انفجار بسیار بالا)، سه کمربند انفجاری، سه دستگاه مجهز به بمب، چندین دستگاه تلفن همراه دارای زمان‌بندی انفجار و چند موشک کشف و ضبط شد.


به‌گفته این مقام امنیتی، اطلاعات موجود نشان می‌دهد مواد منفجره و سلاح موجود در این انبار که در منطقه «یوسفیه» (واقع در جنوب بغداد) قرار دارد، قرار بود در خلال روزهای آینده برای هدف قرار دادن زوار حسینی در مسیرهای منتهی به کربلا استفاده شود.


این منبع همچنین افزود: درخلال نشستی میان نیروهای امنیتی با «جاسم فتلاوی» معاون اول استاندار کربلا قرار شد برنامه امنیتی ویژه‌ای برای حفظ امنیت زائران اربعین حسینی اجرا شود.


وی درباره جزئیات این برنامه امنیتی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است از ورود موکب‌های خدماتی به استان (کربلا) از دهم صفر (اول آذر) جلوگیری شود. همچنین از اعضای موکب‌های خدماتی استان کربلا خواسته شده است تا در روزهایی که این استان شاهد ترافیک عزاداران حسینی است، جلوی کاروان‌های کوچک برای ورود به شهر را بگیرند. علاوه بر این، از دولت مرکزی خواسته شده است تا با هدف ارائه خدمات رفاهی مطلوب به زائران حسینی مبلغ تخصیص‌داده شده را افزایش دهد.


«رائد جوده» یکی دیگر از منابع امنیتی عراق، با تایید خبر کشف مقادیر زیادی مواد منفجره در منطقه «یوسفیه» عراق، پرده از نقشه دیگر تروریست‌ها برای حمله به زائران حسینی برداشت و گفت: نیروهای امنیتی چندی پیش توانستند خودروی بمب‌گذاری شده‌ای را در منطقه «جسر الرعود» (واقع در شمال‌غربی بغداد) کشف و آن را خنثی‌سازی کنند.


وی افزود: اطلاعات ما نشان می‌دهد قرار بود این خودرو در مسیر حرکت زائران حسینی در یکی از مسیرهای ورودی شهر کربلا منفجر شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: اربعین حسینی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب