دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1399 - 11:44
با دستور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی؛

نحوه ارائه تعهدات و خدمات بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی از اول خرداد مشخص شد

سازمان تامین اجتماعی طی صدور دستورالعملی، نحوه ارائه تعهدات و خدمات بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی از اول خرداد را مشخص کرد.
کد خبر : 490975
daftarche-1200x799.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، از سازمان تأمین اجتماعی، با شیوع ویروس کرونا و لزوم پرهیز از مراجعه حضوری بیمه‌شدگان، سازمان تأمین اجتماعی تسهیلات و تمهیداتی را در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت اجرایی کرد. مدیرعامل این سازمان با صدور دستور اداری جدیدی، نحوه ارائه تعهدات و خدمات بیمه‌ای این سازمان از اول خرداد را اعلام کرد.


بنا بر این گزارش در این دستور اداری ضمن اشاره به رسیدگی به‌موقع به درخواست‌های بیمه‌شدگان، رضایتمندی مخاطبین و جلوگیری از ازدحام کاری، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در خصوص فاصله‌گذاری اجتماعی و پیشگیری از تجمع مراجعین و ایجاد شرایط مناسب جهت برگزاری جلسات، رعایت مسائل زیر از سوی واحدهای اجرایی مورد تأکید قرار گرفته است:


1‏- از تاریخ 01‏/03‏/1399 جلسات کمیسیون های پزشکی،شوراهای پزشکی، پزشکان معتمد و مراکز معاینات اولیه متقاضیان موارد خاص بیمه‌ای دایر می‌شود. بنابراین شعب این سازمان موظف‌اند کما فی السابق نسبت به معرفی بیمه‌شدگان به کمیسیون های پزشکی و مراجع بررسی استراحت پزشکی و معاینات اولیه اقدام کنند.


2‏- آن دسته از گواهی استراحت‌های پزشکی که امکان بررسی و تائید آن‌ها با توجه به مدارک و مستندات درمانی فراهم است، مقرر شد صرفاً در خردادماه سال جاری توسط شورای پزشکی بدون حضور بیمه‌شده، پرونده مورد رسیدگی قرار گیرد. لازم به ذکر است پس از خاتمه فرجه زمانی مذکور می‌بایست طبق روال عادی اقدام شود .


3‏- پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری بیمه‌شدگانی که استراحت پزشکی خود را در فاصله زمانی 10‏/12‏/1398 لغایت تاریخ صدور این دستور اداری( 29 اردیبهشت) به واحدهای اجرائی سازمان ارائه و اطلاعات مربوطه نیز در سامانه تعهدات کوتاه‌مدت ثبت شده باشد و همچنین برای متقاضیانی که طی بازه زمانی مذکور در درگاه خدمات غیرحضوری درخواست خود را ارائه نموده‌اند، مشروط به اینکه مدت استراحت 30 روز و یا کمتر بوده و استراحت خاتمه یافته و تداوم نداشته باشد در صورت حصول سایر شرایط مقرر در بخشنامه شماره 14 امور فنی بیمه‌شدگان، نیازی به طرح این موارد در مراجع پزشکی سازمان نبوده و در صورت رعایت سایر مقررات صدور سند قطعی و تسویه‌حساب بلامانع است. بدیهی است مقررات این بند شامل افرادی که استراحت‌های خود را پس از صدور این دستور اداری ارائه می‌نمایند و همچنین مشمولین بندهای (4) و (5) نکات راهبردی بخشنامه موصوف نمی‌شود.


4‏- آن دسته از متقاضیان ادامه بیمه با ماهیت غیراجباری که در فاصله زمانی10‏/12‏/1398 لغایت تاریخ صدور این دستور اداری بدون انجام معاینات پزشکی اولیه در ردیف بیمه پردازان قرارگرفته‌اند، لازم است با هماهنگی ادارات کل و مدیریت‌های درمان به‌تدریج و حداکثر لغایت شهریورماه سال جاری به مراجع مربوطه معرفی تا تعیین تکلیف شوند.


5‏- بیمه‌شدگانی که پایان مهلت اعتراض آنان به رأی کمیسیون پزشکی بدوی پس از تاریخ 1‏/12‏/98 بوده و موفق به ثبت اعتراض خود نشده‌اند، در صورت مراجعه حداکثر لغایت شهریورماه سال جاری امکان ابلاغ مجدد رأی و ثبت اعتراض فراهم است.


6‏- کماکان اخذ اثرانگشت در کلیه قراردادها و برگه‌های مربوط به فرآیندهای ارائه خدمات بیمه‌ای ضرورتی نداشته لیکن در جهت جلوگیری از تبعات حقوقی ضمن احراز هویت، متقاضیان می‌بایست نسبت به درج نام، نام خانوادگی و امضای برگه‌های مربوطه اقدام نمایند.        


7‏- سایر تمهیدات و تسهیلاتی که تا پایان اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی‌شده بود (مهلت مقرر در برگ پرداخت بیمه‌شدگان خاص و توافقی، بازرسی‌های مرتبط با بیمه‌شدگان و کارگاهی، کارت هوشمند رانندگان و ...) می‌بایست از تاریخ 01‏/03‏/1399 طبق روال عادی و با رعایت کلیه ضوابط مربوطه انجام پذیرد.


انتهای پیام/4145


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته