دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سعید محمد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه:

قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء(ص) به دنبال کسب سود نیست

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء(ص) گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء(ص) خود را پیمانکار نمی‌داند و به دنبال کسب سود نیست، بلکه خادم مردم و پاسدار منافع انقلاب است.
کد خبر : 450185
125888_245.jpg

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سعید محمد، در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در بیست و سوم آذر ماه 68 بر اساس اصل 147 قانون اساسی برای توسعه زیرساخت‌های کشور تشکیل شد و امروز بعد از 30 سال افتخار می‌کنیم که کارنامه این قرارگاه مملو از افتخارات است.


وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الأنبیاء(ص) با کمک بخش خصوصی و ارتباط با دولت‌ها نقش مهمی در قطع وابستگی به خارج از کشور داشته است، گفت: به‌عنوان مثال باید به احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس، احداث ۸۰۰ کیلومتر آزادراه و ۴۰ کیلومتر خط راه‌آهن، اقدامات مؤثر در توسعه شبکه فیبر نوری، توانمندی در ساخت کشتی و توسعه بنادر اشاره کرد.


فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به نقش این قرارگاه در پروژه‌های محرومیت‌زدایی اشاره کرد و افزود: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) افتخار می‌کند که نقش مهمی را در محرومیت‌زدایی و کمک‌رسانی به بلایای طبیعی داشته است؛ لذا از این رو رهبر معظم انقلاب قرارگاه خاتم‌الأنبیاء(ص) را بازوی توانمند دولت خطاب کردند. پس به‌طور کلی این قرارگاه هیچ وقت به‌دنبال کسب سود نبوده و خود را پیمانکار نمی‌داند، بلکه همواره به دنبال خدمت کردن به مردم بوده است.


محمد با اشاره به درخشش نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با توجه به این درخشش، استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا دیگر دم از رویارویی نظامی با ایران نمی‌زند و اتاق جنگ خود را از پنتاگون به وزارت خزانه‌داری انتقال داده، تا به خیال خود بتوانند از طریق فشار اقتصادی به مردم، آنها را در مقابل نظام قرار دهند.


وی اغتشاشات اخیر را پروژه‌ای از پیش‌طراحی‌شده توسط استکبار جهانی عنوان کرد و افزود: در اغتشاشات اخیر دشمن با نشانه گرفتن نقطه ضعف نظام؛ یعنی بخش اقتصادی سعی می‌کرد مردم را مقابل نظام قرار دهد، اما مردم ایران هرچند که به مدیریت برخی مسئولان نقد دارند، اما با جدا کردن صف خود از اغتشاشگران دل به ولی خود سپردند.


وی با اشاره به حضور قرارگاه در بحران‌های طبیعی همچون سیل و زلزله اظهار کرد: از دیگر اقدامات صورت‌گرفته توسط قرارگاه باید به ساماندهی و فعال کردن حوزه کشاورزی و محرومیت‌زدایی، اجرای بیش از 15 هزار پروژه محرومیت زدایی در راستای کمک به کاهش فقر و محرومیت، بهبود وضعیت معیشت محرومان و ایجاد بارقه امید و نشاط در مردم و نیز تنظیم و تدوین سند راهبردی فعالیت‌های قرارگاه اشاره کرد.


محمد با بیان اینکه تعامل با دولت یکی از دستورالعمل‌های مجموعه قرارگاه خاتم‌الأنبیاء(ص) است، گفت: اجرایی کردن توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در راستای رشد سپاه در قالب مأموریت قرارگاه در هشت بند، قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب به‌عنوان نقشه راه قرارگاه، توجه جدی به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مرتبط با عرصه‌های فعالیت سازندگی قرارگاه ازجمله این اقدامات است.


فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء(ص) با اشاره به نقش این قرارگاه در کاهش خام‌فروشی نفت خاطرنشان کرد: در مسائل مهمی همچون جلوگیری از خام‌فروشی با تکمیل زنجیره محصولات به‌ویژه در حوزه معادن، گسترش فعالیت‌های معدنی، مهندسی تمام‌ایرانی و احداث و راه‌اندازی پالایشگاه‌های گازی در دستور کار قرارگاه خاتم قرار دارد؛ از این رو فعالیت خود را در حوزه‌های خاصی محدود نمی‌کنیم، بلکه در هر حوزه‌ای که به پیشرفت کشور کمک می‌کند وارد خواهیم شد.


محمد با بیان اینکه نباید درمان اقتصاد خود را در خارج کشور جستجو کنیم، گفت: اگر امروز دشمن به راحتی فروش نفت را تحریم می‌کند، دلیلش کم‌کاری در بخش پتروپالایشگاهی است، همان‌طورکه رهبر انقلاب فرمودند ابتدا باید به‌طور کامل از غرب قطع امید کرد سپس با به‌کارگیری ظرفیت‌های داخلی مشکلات را حل کرد.


وی ضمن بیان این مطلب که با مدیریت صحیح و دقیق می‌توان نقدینگی در اختیار مردم را به سمت تولید هدایت کرد، یادآور شد: قرار گاه خاتم‌الأنبیاء(ص) آمادگی خود را جهت طراحی و ساخت زیرساخت‌های کشور اعلام می‌کند.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته