دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1398 - 11:24
فراهانی در جلسه شورای شهر تهران مطرح کرد؛

خطر نابودی پارک جنگلی چیتگر/ شهرداری تهران هرچه زودتر ورود کند

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: انسداد لوله آب در محدوده غربی پارک چیتگر روند نابودی بزرگ‌ترین بوستان تهران را تسریع کرده، بنابراین شهرداری تهران باید نسبت به احیای آن اقدام عاجل انجام دهد.
کد خبر : 415555
پوشش-گیاهی-پارک-چیتگر-800x525.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مجید فراهانی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در تذکری به شهرداری تهران نسبت به حفظ و صیانت از بوستان جنگلی چیتگر اظهار کرد: پارک جنگلی چیتگر با 950 هکتار مساحت، بزرگ‌ترین پارک جنگلی استان تهران است که محدوده شرقی به مساحت 250 و بخش غربی آن 650 هکتار وسعت دارد.


وی با اشاره به این مطلب که نیمی از درختان این بوستان سوزنی برگ و نیمی دیگر پهن برگ است، گفت: متأسفانه از سال 88 هر ساله این درختان در حال تحلیل رفتن و خشک شدن بوده و با این روند به‌زودی صرفاً شاهد خاطره‌ای از این درختان پنجاه ساله خواهیم بود.


این عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به انسداد لوله آب در محدوده غربی پارک و احتمال عمدی بودن آتش‌سوزی ماه گذشته در این پارک، گفت: چنین حوادثی روند نابودی این بوستان را سرعت می‌بخشد، لذا می‌بایست فکر عاجلی نسبت به حل معضل آبرسانی و شناسایی و دستگیری عوامل ایجاد حریق در این بوستان شود.


فراهانی اذعان کرد: در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی در خصوص ضرورت توجه به بوستان جنگلی چیتگر و مصون نگه داشتن آن از خطرات آسیب‌ها می‌بایست شهرداری تهران هر چه سریع‌تر نسبت به برقراری مجدد حق‌آبه این بوستان اقدام کند.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

برچسب ها: مجید فراهانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته