دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1398 - 13:45
رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران:

هزینه‌کرد 3 هزار و 200 میلیارد تومان از بودجه سال 95 شهرداری تهران مشخص نیست

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از درآمد حاصله شهرداری تهران در سال 95 وجود دارد که هزینه‌کرد آن مشخص نیست.
کد خبر : 400617
17773021_303.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مجید فراهانی در پایان جلسه ظهر امروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص بررسی گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ اظهار کرد: شورای اسلامی شهر تهران ناظر بر مدیریت عملیات مالی شهرداری در مراحل قبل، حین و پس از خرج آن است.


وی ادامه داد: در مرحله قبل از عملیات مالی شورای اسلامی شهر تهران با تصویب بودجه بر خرج‌کرد شهرداری تهران نظارت می‌کند.


رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران تعیین ذیحسابان به منظور کنترل بر هزینه‌کرد شهرداران بر اساس بودجه مصوب شورا را به‌عنوان مبنای نظارت در حین عملیات مالی شهرداری عنوان کرد و گفت: در مرحله پس از خرج نیز شهرداری تهران موظف به ارائه گزارش تفریغ بودجه در اردیبهشت ماه هر سال و بررسی آن در خردادماه در صحن علنی شورا است.


فراهانی ارائه گزارش تفریغ بودجه را مبنای بررسی انطباق هزینه‌کرد شهرداری با مصوبه شورا دانست و گفت: امروز گزارش اولیه از سوی شهرداری تهران ارائه شد و در جلسه آینده پیشنهادات کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به فایده تصویب تفریغ بودجه برای مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: تصویب این گزارش مبنایی برای برنامه‌ریزی سال‌های بعد است و مبنای مهمی برای کمک به تصویب بودجه‌های واقعی با کمترین انحراف در آینده خواهد شد و از سوی دیگر باعث می‌شود تکلیف شهرداری مشخص شده و نظارت مالی دقیق بر آن اعمال شود.


وی افزود: پیشنهاد ما این است که این گزارش به صورت مشروط پذیرفته شده و در این خصوص ۴۳ تکلیف برای شهرداری تهران و ۴ تکلیف نیز برای شورای اسلامی شهر مشخص شود.


فراهانی یکی از مهم‌ترین دلایل پذیرش مشروطه این گزارش را در ارتباط با گزارش تفریغ سال ۹۵ عنوان کرد و گفت: ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از درآمد حاصله شهرداری تهران در سال ۹۵ وجود دارد که هزینه‌کرد آن مشخص نیست.
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تصریح کرد: موضوع وام‌های دریافتی شهرداری تهران در سال ۹۶ و انتقال آن به دور جدید شورا است و در حالی‌که در گذشته گفته شده که شهرداری بدهی ندارد گزارش شهرداری حاکی از بدهی ۵۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری است که جزئیات آن نیز معلوم نیست.


وی در پایان از موظف کردن شهرداری تهران برای ارائه گزارش عملکرد مقداری علاوه بر ریالی سخن به میان آورد و گفت: امیدواریم با اصلاح ساختار شهرداری نوع عملکرد مدیریت شهری نیز اصلاح شود.


انتهای پیام/۴۱۰۵/4076/


انتهای پیام/

برچسب ها: مجید فراهانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته