دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1398 - 13:44
حجت‌الاسلام سراج تشریح کرد؛

پیام‌ مهم قیام عاشورا برای نخبگان جامعه چیست؟

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحد رودهن گفت:‌ قیام عاشورا نشان داد نخبگان جامعه، بدون بصیرت قادر به حرکت در مسیر درست نیستند.
کد خبر : 414277
IMG_1755.JPG

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، حجت‌الاسلام محمدابراهیم سراج مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحد رودهن صبح امروز در مراسم نوحه‌خوانی و عزاداری سید و سرور شهیدان که بر سر مزار مطهر شهید گمنام آرمیده در این واحد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: حسین آفریده شد تا عشق و آزادگی در عالم زنده بماند و ملت‌هایی که حتی هم‌زبان نیستند با محور او گرد هم جمع شوند و چه خوش گفت که «حب الحسین یجمعنا»


وی افزود: آری حسین، محور تجمع ما است با اینکه عموماً همدیگر را نمی‌شناسیم، اما حول محور آن حضرت به هم عشق می‌ورزیم و تحقق این شعار بوده که دشمن را به خشم آورده و این خیزش عظیم و مقدس عاشورا، پیام‌ها و عبرت‌های فراوانی، نه تنها برای مسلمانان، بلکه برای همه مردم جهان داشته و پیام‌های نهضت عاشورا، ریشه در فطرت انسانی و عقل سلیم دارد.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحد رودهن تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) برای خدا بود و در این راه فقط به او توکل داشت و در مسیر جهاد در راه پروردگارش، تحمل همه سختی‌ها برایش آسان بود. در قبل، بعد و در روز حادثهٔ عاشورا، ایشان و یارانشان بارها بر این اصل اساسی تأکید کردند.


سراج  گفت:‌ حسین بن علی هنگام وداع جانسوز با خانواده خود، با ایمانی راسخ به پروردگار، خطاب به آنان می‌فرماید«بدانید که خدا حامی و حافظ شماست و به‌زودی شما را از شر دشمنان نجات می‌دهد و عاقبت کار شما را خیر می‌گرداند.» آن امام شهید به هنگام شهادت مظلومانه خود نیز خدا را فراموش نکرد و چنین زمزمه فرمود«ای خدای بلندمرتبه و دارای قدرت و جبروت، در حالی که ضعیفم از تو کمک می‌خواهم و بر تو توکّل می‌کنم و همین مرا کافی است.»


وی بیان کرد: امام حسین(ع) سرانجام با وجود همه مصیبت‌ها و رنج‌ها فرمود«ای خدای من، من راضی به قضا و حکم تو و تسلیم امر و اراده‌ات هستم. هیچ معبودی جز تو نیست ای پناه هر پناه‌جو.» این ایمان و توکل به خداوند باعث شد تا امام حسین(ع) و یارانش همواره با اخلاص و فقط برای کسب رضای خداوند حرکت کنند و خداوند نیز قیام آنها را جاودانه کرد.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحد رودهن تأکید کرد: حق‌جویی، آزادگی و عزت‌طلبی، پیام‌های مهم واقعه عاشورا برای همه جهانیان در هر زمان است. ملاک و معیار امام حسین(ع) در قیام خود، برقراری حق و عدالت و شکست باطل و ظلم بود و رسیدن به آرمان‌های والایی چون عدالت، آزادی و سرافرازی نیازمند زمینه‌ای بود که بی‌شک مهم‌ترین آنها بصیرت و آگاهی است.


سراج اظهار کرد:‌ قیام عاشورا نشان داد که مردم و حتی نخبگان جامعه، بدون بینش و بصیرت قادر به تشخیص راه حق و حرکت در مسیر درست نیستند. چنانکه در کربلا، کسانی که خود برای امام حسین(ع) دعوت‌نامه نوشته بودند، در مقابل آن حضرت صف‌آرایی کردند و تنها ۷۲ نفر توانستند راه صحیح را تشخیص دهند و تا پای جان از اسلام و امام حسین(ع) حمایت کنند و در تاریخ جاودانه بمانند.


وی با تشریح نقش زنان در واقعه کربلا پرداخت و افزود: اگرچه در قیام عاشورا مردان جنگیدند و شهید شدند؛ اما زنان چه قبل از قیام و چه در روز عاشورا و به‌ویژه پس از آن، نقش برجسته‌ای داشتند.


انتهای پیام/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته