دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1397 - 11:47
امام‌جمعه سابق دماوند:

نباید محبت اهل بیت(ع) را به‌بهای اندک از دست داد

امام‌جمعه سابق دماوند تأکید کرد: انسان باید هوشیار باشد که سرمایه عظیم محبت اهل بیت(ع) را در درون خود، به‌بهای اندک از دست ندهد.
کد خبر : 310997

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دماوند، حجت‌الاسلام محمد علاء‌الدینی، سخنران روز سوم محرم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند به بیان رابطه محب و محبوبی اهل بیت(ع) با مردم پرداخت و این محبت را تنها مسیر تحقق محبت الهی دانست.


علاء‌الدینی اظهار کرد: «برای ایجاد محبت به معصومین(ع)، انسان ابتدا باید خود را درست کند؛ زیرا انسان با تمام ذاتش با کسی روبه‌رو نمی‌شود و به او محبّت نمی‌ورزد، مگر آنکه آن محبوب، به‌صورت انسان کامل باشد.»


وی ادامه داد: «تنها مصداق شایسته محبت و تنها محبوب حقیقی خداست و محبت به پیامبر و اهل بیت(ع)، چون در راستای محبت الهی و به فرمان اوست، مجاز است و این محبت انسان را همرنگ محبوب می‌سازد و محب و محبوب را در یک مسیر قرار می‌دهد.»


امام‌جمعه سابق دماوند اظهار کرد: «پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت او علیهم‌السلام، مظاهر تمام و کامل اسم‌ها و صفات خداوند هستند؛ بنابراین محبت آنان، تنها مسیر تحقق محبت الهی است. به‌‌این ترتیب، انسان باید هوشیار باشد که سرمایه عظیم محبت را در درون خود، به‌بهای اندک از دست ندهد و این گوهر ناب را مصروف محبوب‌هایی سازد که واجد همه کمالات هستند و قادرند ارزش وجودی انسان را تا برترین مراتب، ارتقا ببخشند.»


وی گفت: «رابطه ما با پیامبر و اهل بیت(ع) رابطه محب و محبوب است و همچنان که عاشق به‌صورت کامل به سخنان و فرمان‌های معشوقش گوش می‌دهد و با تمام وجود می‌پذیرد، ما نیز باید در مقابل این بزرگواران، چنین رفتاری داشته باشیم. رابطه پیامبر و اهل بیت(ع) نیز با ما، رابطه پدر و فرزندی است و نشانگر این واقعیت است که آنها بهترین‌ها را برای دنیا و آخرت مردم می‌خواهند و آنان را به این مسیر هدایت می‌کنند.»


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته