دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1397 - 16:09

حال و هوای محرم در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری امام حسین(ع) حال و هوای حسینی گرفته است.
کد خبر : 310487

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از خرم‌آباد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری امام حسین(ع) با اجرای برنامه‌های مذهبی مختلف حال و هوای عاشورایی گرفته است.


به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و بسیج اساتید، کارکنان و دانشجویی برنامه‌هایی مانند سیاهپوش کردن محوطه دانشگاه، نصب پرچم‌های سیاه، قرائت زیارت پرفیض عاشورا، مداحی و سینه‌زنی پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد امام علی(ع) واحد خرم‌آباد اجرا می‌شود.



به گزارش آنا، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با غبارروبی و سیاه‌پوش کردن فضای دانشگاه به‌ویژه مسجد امام رضا(ع)، علاوه بر ایجاد حال و هوای معنوی در غم سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش به سوگ نشستند.


دانشگاه آزاد اسلامی قزوین هرساله با نزدیک‌شدن ماه محرم با ویژه برنامه‌های خود، حال و هوایی خاص و معنوی دارد که مورد توجه عزاداران قرار می‌گیرد.


سخنرانی، مداحی، برگزاری مسابقه کتابخوانی و ایستگاه صلواتی از جمله برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در دهه اول محرم امسال است که همزمان با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد امام رضا(ع) دانشگاه برگزار می‌شود.



به گزارش آنا، به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و مصادف با دهه اول محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، مراسم پرفیض قرائت دعای معنوی زیارت عاشورا با حضور کارکنان، استادان، دانشجویان در مسجد فاطمة‌الزهرا(س) دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند برگزار شد.


این مراسم معنوی هرروز صبح از ابتدای محرم در مسجد فاطمة‌الزهرا(س) تا روز شهادت آن حضرت با حضور همه کارکنان برگزار می‌شود.


قرائت زیارت عاشورا، سینه‌زنی، ذکر مصائب کربلا و پذیرایی با احسان و نذورات کارکنان و استادان از برنامه‌های این مراسم است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز آغاز شد. این مراسم در مسجد امیرالمومنین(ع)، مجتمع شماره 2 و دانشکده علوم پزشکی این دانشگاه برپاست.



برنامه‌های دهه اول محرم این دانشگاه شامل قرائت قرآن، زیارت عاشورا، سخنرانی، مداحی و عزاداری، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، تفسیر قرآن و عزاداری عمومی در محوطه دانشگاه است.


همچون سنوات گذشته مراسم عزاداری دهه اول محرم به همت هیأت انصارالحسین (ع) دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه برگزار می‌شود.


هیأت انصارالحسین (ع) دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با مسئولیت ناصر فاضل هروی، فعالیت خود را از سال 85 در این واحد دانشگاهی آغاز کرده است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مینودشت، عبدالله طحان امام جماعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت در مراسم عزاداری ماه محرم گفت: «تنها راه نجات در این دنیای پر از شبهات و فتنه‌های مخرب دنیوی و اخروی، سوارشدن بر کشتی اهل بیت (ع) و تمسک به این ریسمان محکم الهی در کنار تمسک به قرآن است.»



عبدالله طحان، امام حسین(ع) را مظهر رحمت خداوند معرفی کرد و گفت: «امام حسین (ع) با ایثار جان و مال و هستی خویش توانست صراط حق را برای همه تبیین کند.»


وی از حضرت زینب (س) به عنوان شخصیتی بزرگ در جهان اسلام یاد و با بیان اینکه جریان دفاع از ارزش‌ها زن و مرد نمی‌‌شناسد، گفت: «موضوعی که حضرت زینب (س) را قهرمان کربلا کرد، معرفت، عبودیت و اطاعت از پروردگار جهانیان بود.»


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زاهدان، در نخستین روز ماه محرم پرچم متبرک حضرت امام حسین‌(ع) با حضور اعضای هیأت رئیسه، کارکنان، استادان و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برافراشته شد.



همچنین همزمان با مراسم عزاداری، کارگاه آموزشی با عنوان سبک زندگی اسلامی با حضور کارکنان، استادان و دانشجویان واحد زاهدان در مسجد‌ النبی‌(ص) برگزار شد که مدرس این کارگاه، حجت‌الاسلام‌ سید‌علیرضا حسینی از حوزه علمیه قم بود.


محمود پوریوسف در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در ارومیه با اشاره به فرارسیدن عزای حسینی اظهار کرد: «امسال به همت هیأت دانشگاهی مدافعان حرم دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه، مراسم عزاداری و سوگواری سالار شهیدان کربلا در این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: «برپایی مراسم قرائت زیارت عاشورا، برگزاری مراسم عزاداری و سینه‌زنی، قرائت دعای توسل و کمیل، مداحی و مرثیه‌سرایی، سخنرانی، سیاهپوش‌کردن مسجد، محوطه و فضاسازی دانشگاه متناسب با ماه محرم از برنامه‌های واحد ارومیه است.»


پوریوسف با تأکید بر اهمیت تبیین اهداف قیام عاشورا برای نسل جوان گفت: «امام حسین(ع) با مقاومت پیروز شد، انقلاب اسلامی نیز با همین رویه و عملکرد بر دشمنان ظفر یافت.»



به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مهاباد، دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد مانند سال‌های گذشته، همزمان با دهه اول ماه محرم و ایام عزاداری امام حسین(ع) برنامه‌های مذهبی مختلف اجرا می‌کند.


به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی، بسیج اساتید، کارکنان و دانشجویی محوطه دانشگاه را سیاهپوش کرده و با احداث ایستگاه صلواتی مراسم‌های سینی‌زنی، قرائت زیارت پرفیض عاشورا، مداحی در این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از میاندوآب، مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین‌(ع) به همت هیأت دانشگاه و با همکاری معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی میاندوآب با حضور کارکنان، استادان، دانشجویان در نمازخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب برگزار شد.


قرائت زیارت عاشورا، سینه‌زنی، مداحی و برپایی سفره اطعام حسینی از برنامه‌های عزاداری بود.


انتهای پیام/4062/4065/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته