دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1397 - 16:37
مسئول عقیدتی، سیاسی انتظامی دماوند:

ظلم‌نکردن به مردم از آداب ماه محرم است

مسئول عقیدتی، سیاسی انتظامی دماوند یکی از آداب ماه محرم را ظلم‌نکردن به مردم دانست.
کد خبر : 310815

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دماوند، حجت‌الاسلام علیرضا پوررمضان در دومین روز از دهه اول محرم و در‌جمع کارکنان، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد دماوند با اشاره به میزبانی امام حسین(ع) از زائران و عزاداران خود، درباره آداب میهمانی عزاداران، سخنرانی کرد.


مسئول عقیدتی، سیاسی انتظامی دماوند اظهار کرد: «امام حسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت، برای اقامه نماز اول وقت، جان خود را در معرض خطر قرار دادند و این واجب الهی را اقامه کردند؛ بنابراین نخستین ادب از آداب میهمانی امام، اقامه نماز اول وقت است.»



پوررمضان ادامه داد: «دومین ادب از آداب میهمانی امام‌ حسین(ع) این است که در زمان جمع‌شدن در محافل عزای حسینی از غیبت پرهیز کنیم و عزاداری ما، بهانه‌ای برای غیبت دیگران نشود.»



وی افزود: «امام حسین(ع) در واپسین لحظات زندگی به فرزند برومندش حضرت امام سجاد(ع) سفارش می‌کنند که به کسی که پشتوانه‌ای به‌غیر از خدا ندارد، ظلم نکن. این جمله اهمیت ظلم‌نکردن به مردم را نشان می‌دهد و سومین ادب از آداب میهمانی امام مظلومان، ظلم‌نکردن به مردم است.»


به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دماوند، ویژه‌برنامه‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا‌عبدالله الحسین(ع) امسال نیز مانند سال‌های گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی دماوند برگزار می‌شود.


سخنران روز نخست دهه اول محرم حجت‌الاسلام سید فضل‌الله ساداتی‌نسب مسئول ستاد اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی دماوند بود و حجت‌الاسلام علیرضا پوررمضان در دومین روز به مبحث آداب زیارت امام حسین(ع) پرداخت.


در روز سوم محرم حجت‌الاسلام محمد علا‌ءالدینی و در روز ششم حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌ دماوندی امام‌جمعه شهرستان دماوند، درباره واقعه عاشورا سخنرانی خواهند کرد.


جمال هادیان و مسعود اکبریان در هفتمین و هشتمین روز این ماه با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی دماوند، سخنرانی مذهبی دارند.


در این برنامه‌ها محمد کرمانی، محمدرضا حاج‌علی‌اکبری، مرتضی لاسمی، حامد فاتحی و منصور لقائی از مداحان اهل بیت به قرائت زیارت پرفیض عاشورا و مداحی در مظلومیت امام‌حسین(ع) می‌پردازند.


انتهای پیام/4065/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته