دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1398 - 00:35
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی میاندوآب تشریح کرد؛

طرح‌هایی دانش‌بنیان برای تحول/ از تحصیل رایگان دانشجو تا راه‌اندازی مدرسه کسب و کار

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب، جزئیات تحصیل رایگان دانشجویان در این واحد دانشگاهی را تشریح کرد و گفت: دانشجویان خلاق و فعال در اقتصاد دانش‌بنیان به‌زودی اخبار خوشی خواهند شنید.
کد خبر : 406388

رامین رستمی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا درباره فعالیت‌های غیرشهریه‌ای و فعالیت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب اظهار کرد: در این دانشگاه به سمت درآمدهای غیرشهریه‌ای و فعالیت‌های مرتبط با اقتصاد دانش‌بنیان گام برداشته‌ایم تا به کمک کارکنان و اعضای هیئت‌علمی این واحد دانشگاهی تحول اساسی در این بخش‌ها ایجاد کنیم.


وی اضافه کرد: به‌همین‌منظور گروه‌های کوچک چهارنفره درآمدزایی تشکیل دادیم که تلفیقی از اعضای هیئت‌علمی و کارکنان است و این گروه‌ها موظفند با سیاست‌ها و بخشنامه‌های اعلامی سازمان مرکزی و طرح‌های پژوهشی و آموزشی خارج از دانشگاه به سمت درآمدهای غیرشهریه‌ای گام بردارند.


تشکیل کمیته زنان


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب از تشکیل کمیته زنان در این واحد دانشگاهی خبر داد و عنوان کرد: این کمیته در چند بخش تخصصی تشکیل شده است.


رستمی، مأموریت اصلی کمیته زنان را تسهیل حرکت دانشگاه آزاد اسلامی میاندوآب به سوی اقتصاد دانش‌بنیان، درآمد غیرشهریه‌ای، سرمایه‌گذاری اعلام و تصریح کرد: پیش از این فعالیت در بخش زنان کمرنگ بود؛ اما با تشکیل کمیته مخصوص سعی کردیم مشکلات مربوط به این قشر را مرتفع کنیم.


راه‌اندازی مدرسه کسب و کار


وی از راه‌اندازی مدرسه کسب و کار زیرمجموعه کمیته زنان در دانشگاه آزاد اسلامی میاندوآب در آینده نزدیک خبر داد و تأکید کرد: از سال گذشته خیز بلندی را برای توسعه مدارس تخصصی ورزشی برداشته‌ایم.


ورزشگاه واحد میاندوآب


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب تشریح کرد: زمین‌های ورزشی نیازمند توسعه، اصلاح و ایجاد بودند که با توجه به وضعیت مالی دانشگاه و نبود مجوز از سوی سازمان مرکزی اجازه نداشتیم از بودجه دانشگاه برای توسعه زمین‌های ورزشی استفاده کنیم.


رستمی یادآور شد: در این راستا شرایط حضور خیّران را مهیا کردیم؛ به‌طوری‌که زمین‌ ورزشی چندمنظوره و استاندارد را خیّران آماده کردند؛ از جمله ساخت و افتتاح زمین چمن دانشگاه آزاد اسلامی میاندوآب، زمین اسکیت و ... که در مراحل پایانی تکمیل قرار دارد.


وی با بیان اینکه درآمدزایی خوبی از این زمین ورزشی چندمنظوره نصیب دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب شده است، متذکر شد: حضور فوتبال‌آموزان در زمین ورزشی هم موجب درآمدزایی و هم معرفی دانشگاه آزاد میاندوآب شده است.


راه‌اندازی مرکز مشاوره تحصیلی


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب از راه‌اندازی مرکز مشاوره تحصیلی (از مقطع ابتدایی تا کنکور) خبر داد و بیان کرد: دانش‌آموزان فوتبال‌آموز می‌توانند علاوه بر یادگیری فوتبال از مراکز مشاوره تحصیلی نیز بهره‌مند شوند.


رستمی با بیان اینکه دانشگاه آزاد میاندوآب برای مردم این شهرستان مورد اعتماد است، ادامه داد: این نتیجه تلاش اعضای هیئت‌علمی دانشگاه و کارکنان است. در حوزه ورزشی تا پایان شهریورماه اخبار خوب دیگری از دانشگاه آزاد میاندوآب خواهید شنید.


وی خاطرنشان کرد: مسابقات قوی‌ترین مردان ایران را وارد تقویم کاری کرده‌ایم و درصورتی‌که مراحل آغاز این رقابت‌ها تکمیل شود، همه‌ساله این مسابقات را در دانشگاه آزاد اسلامی میاندوآب برگزار خواهیم کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب اظهار کرد: برگزاری این مسابقات هم در جذب اسپانسر و هم فضای نمایشگاهی می‌تواند برای دانشگاه درآمدزا باشد.


رستمی در بخش دیگری از سخنان خود از ایجاد مرکز قرائت‌خانه و آموزش و رفع اشکال کنکوری‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب خبر داد و عنوان کرد:  از این مرکز استقبال خوبی شده است.


تحصیل رایگان دانشجویان خلاق


وی در پاسخ به این سؤال که در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان چه فعالیت‌هایی در دانشگاه آزاد اسلامی میاندوآب صورت گرفته است به آنا گفت: ابتدا به این مورد اشاره کنم که دنبال طرحی هستیم تا دانشجو به‌طور رایگان در دانشگاه آزاد میاندوآب تحصیل کند.


واحد میاندوآب


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب افزود: سامانه‌ای طراحی کرده‌ایم تا دانشجو دستاورد خود را در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان، هنری، دستی و ... در آن قرار دهد و فروش این لوازم و واریز مبلغ آن به حساب دانشگاه آزاد، موجب می‌شود تا با شهریه دانشجو تهاتر شده و دانشجو بدون پرداخت شهریه به تحصیل ادامه دهد.


رستمی تصریح کرد: 80 درصد کارهای مربوط به این سامانه انجام و سامانه‌های الکترونیکی و وب‌سایت آن آماده شده است.


وی توضیح داد: در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان دو هسته دانشجویی تشکیل دادیم و دو طرح آماده شده است؛ از جمله تولید دو دستگاه که اگر به سرانجام برسد، عالی خواهد شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب ادامه داد: همانطور که می‌دانید میاندوآب قطب تولید نهال در کشور است و در جلسه‌ با دست‌اندرکاران تولید نهال به توافق رسیدیم تا این دانشگاه در بحث اصلاح، تولید، بازاریابی و معرفی متولی شود.


رستمی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی میاندوآب در حال ایجاد دو واحد بزرگ خاک برگ نیز هست و در حال مذاکره با شهرداری میاندوآب برای انعقاد قرارداد هستیم.


وی متذکر شد: مقرر شده شهرداری با جمع‌آوری برگ‌های شهر آن را تحویل ما دهد تا آن را به خاک برگ تبدیل کنیم. این خاک برگ دوباره به شهرداری تحویل داده خواهد شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش فرهنگی یادآور شد: اهتمام خاصی در زمینه‌های نماز، کانون‌های قرآن و عترت و دانشجویی داریم و استفاده از ظرفیت خیّران در این حوزه دستاورد بزرگ ما بود.


رامین رستمی


رستمی تأکید کرد: به‌عنوان مثال برای تجهیز نمازخانه دانشگاه آزاد اسلامی میاندوآب از ظرفیت خیّران استفاده کردیم و حضور آنان در موضوعات فرهنگی بسیار گره‌گشا بود.


وی، فعالیت جدی محافل قرآنی را از برنامه‌های پیش‌روی دانشگاه آزاد اسلامی میاندوآب عنوان و تشریح کرد: روخوانی، تجوید، محافل قرآنی و ... از طریق خانه قرآن شهرستان میاندوآب آن را پیگیری می‌کنیم.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته