دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 تير 1398 - 09:36
گلناری:

اعضای هیئت علمی به‌منزله هویت دانشگاه هستند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه ـ مجلسی گفت: اعضای هیئت علمی به‌منزله هویت دانشگاه هستند و دانشگاه بدون حضور و نقش‌آفرینی آنان نمی‌تواند پیشرفت کند.
کد خبر : 403027
IMG_6848.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مبارکه، محمد گلناری صبح امروز در دوره آموزشی سیاست‌های اقتصاد دانش‌بنیان ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مبارکه ـ مجلسی که در این واحد دانشگاهی برگزار شد به تشریح محورهای اصلی حوزه اقتصاد دانش‌بنیان پرداخت.


وی اظهار کرد: اعضای هیئت علمی به‌منزله هویت دانشگاه هستند و دانشگاه بدون حضور و نقش‌آفرینی آنان نمی‌تواند پیشرفت کند و درخواست دانشگاه از اعضای هیئت علمی این است که وارد میدان شوند تا هم درآمدهای آنان افزایش یابد و هم دانشگاه در تبدیل علم به ثروت موفق باشد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه ـ مجلسی با تأکید بر ضرورت و چالش‌های پیش روی دانشگاه اهداف و راهبردهای دانشگاه در موضوع دانش‌بنیان، محورهای اصلی حوزه اقتصاد دانش‌بنیان، ساختار اقتصاد دانش‌بنیان و تشکیلات سازمان و استان و واحدهای دانش‌بنیان را توضیح داد و افزود: روحیه تیمی و کار جمعی لازمه اقدام در این حوزه است و عرصه علم و فناوری برای فعالیت همه اعضای هیئت علمی با همه رشته‌ها فراهم شده؛ به شرط اینکه همه احساس مسئولیت کرده و با وارد شدن در این میدان به عنصر خودباوری و نوآوری تکیه کنند.


معاون تحقیقات، نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست با تشریح چگونگی تبدیل دانشگاه‌ها از نسل اول تا نسل چهارم مطرح کرد: در دانشگاه‌های نسل سوم، دانشگاه دانشجو نمی‌گیرد؛ بلکه کارورز می‌گیرد و ما اکنون در ایران به‌سوی این نوع دانشگاه‌ها در حال حرکت هستیم که نیروی شتابده و فناور تربیت کنیم.


روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی با توضیح درباره ساختار دانشگاه‌های نسل سوم یادآور شد: سرپرست دانشگاه فناور باید کارآفرین باشد؛ چراکه این دانشگاه‌ها المان‌ها و مدیریت خاص خود را دارد و با تعریف ساختار بروکراسی خوب می‌توانیم به اهداف مورد نظر در این بخش برسیم.


به گزارش آنا،‌ دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی سیاست‌های اقتصاد دانش‌بنیان ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مبارکه ـ مجلسی از ابتدای تیر تا شهریورماه امسال در این دانشگاه برگزار می‌شود.


انتهای پیام/4078/4121/4062/


انتهای پیام/

برچسب ها: اعضای هیئت علمی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته