دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 تير 1398 - 13:42
معاون تحقیقات و نوآوری دانشگاه آزاد:

پشتیبانی از اقتصاد دانش‌بنیان تحولی شگرف در محصولات تجاری ایجاد می‌کند

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت:‌ هدایت و پشتیبانی از اقتصاد دانش‌بنیان تحولی شگرف در تولیدات و محصولات تجاری ایجاد می‌کند.
کد خبر : 402865
_ALI1357.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شهرضا، روح الله دهقانی‌فیروزآبادی صبح امروز در حاشیه بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا اظهار کرد: با در نظر گرفتن این مهم که تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان بر پایه خلق ثروت و ارزش‌افزوده بر مبنای ایده‌های جدید، پژوهش و تحقیق به شمار می‌رود، هدایت و پشتیبانی از اقتصاد دانش‌بنیان تحول شگرفی در تولیدات و محصولات تجاری ایجاد می‌کند.


وی درباره نامگذاری سال 98 به نام رونق تولید گفت: نامگذاری سال 98 به‌نام «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری، فرصت بسیار مغتنمی برای بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان به‌منظور اشتغال، سرمایه‌گذاری و رونق تولید در حوزه‌های مختلف علمی و صنعتی است.


فرید نعیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا نیز به ظرفیت‌های پژوهشی این دانشگاه پرداخت و گفت: این واحد دانشگاهی به‌عنوان دانشگاهی کارآفرین به فکر حرکت به سمت دانشگاه نسل چهارم است. در همین راستا تلاش می‌کنیم از همه ظرفیت‌های علمی، تحقیقاتی، آزمایشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان به‌منظور افزایش اثرگذاری در شهرستان و استان استفاده کنیم.


به گزارش آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا با دارا بودن دو شرکت دانش‌بنیان فناوران شیمی سپاهان با تولید روغن سویای اپوکسی به‌عنوان جایگزین مناسب برای مشتقات نفتی، قصد کاهش این وابستگی به کشورهای دیگر و خروج ارز از کشور برای واردکردن این محصول وارداتی را دارد و به‌عنوان واحد فناور برتر استان اصفهان سال 97 معرفی شد و شرکت شوکا شیمی اسپادان با تولید برای مصارف کارخانه‌های لبنی گام خود را برای قطع کامل وابستگی صنایع کشور به این نوع محصولات خارجی برداشته است.


معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی پیش از این بازدید به همراه پیام نجفی مدیرکل امور اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی به مقام والای دو شهید گمنام در واحد شهرضا  ادای احترام کردند.


نتهای پیام/4121/4062/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته