دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1398 - 13:40
طهایی در گفتگو با آنا:

شورای شهر تهران درباره غیرقانونی بودن انتخابات شورایاری‌ها اظهارنظر کند

دبیر ستاد اجرایی انتخابات شورایاری‌های شهر تهران گفت: شورای شهر باید درباره غیرقانونی بودن انتخابات شورایاری‌ها اظهارنظر کند.
کد خبر : 404120
1398041109583840117782684.jpg

سید حمید طهایی در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با روند اجرایی فرآیند  پنجمين دوره انتخابات شوراياری‌های شهر تهران اظهار کرد: در حال حاضر انتخابات مرحله ثبت‌نام خود را پشت سر گذاشته و هیئت‌های اجرایی و نظارت در حال بررسی صلاحیت کاندیداها هستند.


وی ادامه داد: هیئت اجرایی و نظارت تا بیست و چهارم تیر ماه بررسی صلاحیت‌ها را انجام می‌دهد و از 25 تا 27 تیر ماه آن ‌دسته از افرادی‌که صلاحیت آنها احراز نشده فرصت دارند شکایت خود را در این خصوص اعلام کنند و فرآیند بررسی درخواست‌های مجدد در همین بازه زمانی ادامه خواهد داشت.


دبیر ستاد اجرایی انتخابات شورایاری‌های شهر تهران با بیان این‌که لیست نهایی کاندیداها تا 28 تیر ماه اعلام خواهد شد، گفت: از همین تاریخ تا دوم مرداد ماه کاندیداها فرصت دارند تبلیغات خود را انجام داده و خود را به حوزه انتخابی‌شان معرفی کنند.


طهایی افزود: در روز سوم مرداد ماه سکوت تبلیغاتی است و در روز جمعه چهارم مرداد ماه انتخابات شورایاری‌ها برگزار خواهد شد.


وی ضمن اشاره به این مطلب که انتخابات این دوره شورایاری‌ها از طریق صندوق‌های مکانیزه انجام می‌شود، اذعان کرد: این صندوق‌ها متعلق به وزارت کشور و دولت است که در انتخابات شورای اسلامی شهرهای کوچک که دارای 5، 7 و 9 عضو بوده استفاده شده و بیش از 8 میلیون رأی را نیز اخذ کرده است.


دبیر ستاد اجرایی انتخابات شورایاری‌های شهر تهران با اعلام ثبت‌نام 12 هزار و 300 نفر در پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها، به اعلام نظر رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص غیرقانونی بودن انتخابات شورایاری‌ها پرداخت و گفت: در ارتباط با این موضوع شورای اسلامی شهر تهران می‌بایست اظهارنظر کند ولی فعالیت‌های انتخاباتی ما براساس روال گذشته در جریان است و بنابر مصوبه دوم تیر ماه امسال هیئت دولت به وزارت کشور، فرآیند برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران ادامه دارد.


انتهای پیام/4105/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته