دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 تير 1398 - 11:16
در پنل تخصصی اجلاس روسای دانشگاه‌ها؛

برومند: همفکری نهادهای جامعه در شرایط کنونی لازم است

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همفکری نهادهای جامعه در شرایط کنونی لازم است.
کد خبر : 403067

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، صبح امروز نشست روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی پژوهشی و فناوری به میزبانی دانشگاه الزهرا با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، شریعتی مداری وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی و منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری و معاونان برگزار شد.



این نشست دارای دو پنل است. که در ابتدای پنل اول مسعود  برومند معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اکنون در شرایط خاصی هستیم، اظهار کرد: هرساله این نشست برگزار می‌شود که طی آن مسائل و چالش‌های نظام آموزش عالی را مورد نقد و بررسی انجام می‌دادیم اما امسال موضوع تولید ملی، اشتغال و آسیب‌های اجتماعی در این پنل مطرح است. در شرایط حاضر هم‌فکری نهادهای جامعه بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و زیر مجموعه‌های آن باید ماموریت‌های خود را در شرایط فعلی با اندکی تغییر نگاه کنند. در حوزه تولید و اشتغال دانشگاه‌ها مسئولیتی ندارد اما دانشگاه‌ها باید گامی فراتر از مسئولیت‌های خود بردارد.
معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: باید روسای دانشگاه‌ها مسائل مطرح شده در این نشست را به دانشگاه‌های خود ببرند.
 در ادامه این پنل عباس علی‌آبادی مدیر عامل شرکت مپنا گفت : ما به جای اشتغال باید به اشتغال دانش‌بنیان توجه کنیم و سرمایه ویژه‌ای در این خصوص تعلق بگیرد.
این مدیر عامل در خصوص ارز افزود: ثبات ارز کشور بسیار مهم است . اکنون ما کالاهایی را وارد می‌کنیم که می‌توانیم آن را در کشور بسازیم و باید نظام نقدینگی را هدایت کنیم. همچنین تسهیل ارتباط بین دانشگاه و صنعت بسیار مهم است و هنوز متأسفانه نظام فرصت مطالعاتی را در کشور به طور جدی انجام نداده‌ایم.


انتهای پیام/4107/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب