دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 تير 1398 - 09:22
رئیس دانشگاه الزهرا:

رسالت دانشگاه حل مسائل جامعه است

رئیس دانشگاه الزهرا گفت: ماموریت و رسالت دانشگاه‌ها حل مسائل جامعه است.
کد خبر : 403024

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مهناز ملانظری در همایش رؤسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور با عنوان هم‌اندیشی دانشگاه و دولت در شرایط تحریم که صبح امروز در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد، گفت: امیدواریم بتوانیم با همزمانی این نشست با دهه کرامت خواستن را به توانستن تبدیل کنیم.


وی افزود: ماموریت و رسالت دانشگاه‌ها حل مسائل جامعه است و در این مهم دریغ نشده است. امروز در کشور برای کسب درآمد با مشکل مواجه هستیم ما این مشکل را یک فرصت برای کشور می‌دانیم.


رئیس دانشگاه الزهرا عنوان کرد: باید به نقش دانشگاه به تغییر شرایط به نفع جامعه بیندیشیم. این نشست نشان‌دهنده پیوند دولت و دانشگاه است تا بتوانیم هر یک نقش و جایگاه خود را پیدا کنیم و تهدیدهای جامعه را به فرصت تبدیل کنیم.


ملانظری بیان کرد: دانشگاه ها به داشتن راه حل مسائل کشور باور دارند. ما دو تجربه موفق در جنگ تحمیلی و انرژی هسته‌ای داریم و ورود به جنگ روانی و اقتصادی را خواهیم داشت.


وی در خصوص نقش دانشگاه در شرایط تحریم گفت: در چهار محور دانشگاه‌ها می توانند نقش خود را نشان دهند. یکی از این محور ها تمرکز بر آموزش‌های کاربردی بوده و دیگری هدایت صنعت و دانشگاه‌ها است که در این مهم دانشگاه‌ها به خوبی نقش ایفا کرده‌اند و امیدواریم صنعت به دانشگاه متصل شود. همچنین یکی دیگر از این محورها حمایت صنایع داخلی است‌. آخرین محور نیز فشار روانی است که با نگاه جامعه شناسی می‌تواند در دانشگاه‌ها راهکار داشته باشد.
رئیس دانشگاه الزهرا افزود : این دانشگاه چهار محوری را که نقش دانشگاه‌ها در شرایط تحریم دارد؛ در دستور کار خود قرار داده است و امیدواریم دبیرخانه صنعت و دانشگاه در این این دانشگاه شکل بگیرد.
انتهای پیام/4107/4084/


انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه الزهرا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته