دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 تير 1398 - 10:53
غلامی در جمع خبرنگاران:

امکان درز سؤالات غیرممکن است/ افزایش کیفیت پذیرش تحصیلات تکمیلی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حفاظت از سؤالات کنکور یک حفاظت آهنین است و امکان درز سؤالات به خارج ممکن نیست.
کد خبر : 403059
636981832504212801.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، منصور غلامی در حاشیه نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: تعدادی از داوطلبان کنکور سراسری فریب افراد کلاه‌بردار را خورده و اقدام به خرید سؤالات کرده‌اند.


وی  افزود: به هیچ وجه، هیچ‌کسی دسترسی به سؤالات کنکور سراسری را ندارد اما متأسفانه سر افراد ساده‌لوح کلاه گذاشته‌ و فریب داده‌اند. داوطلبان کنکور نباید فریب این تبلیغات را بخورند؛ زیرا حفاظت از سؤالات کنکور یک حفاظت آهنین است و امکان درز سؤالات به خارج ممکن نیست.


وزیر علوم، فناوری و تحقیقات بیان کرد: افرادی که اقدام به تبلیغات فروش سؤالات آزمون‌های سراسری می‌کنند، به‌هیچ‌وجه از نیروهای سازمان سنجش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیستند و تعدادی افراد متخلف و سودجو خارج از نظام آموزش عالی اقدام به چنین کلاه‌برداری‌هایی می‌کنند.


غلامی درباره سیستم پذیرش مقاطع تحصیلات تکمیلی اظهار کرد: ما برای افزایش کیفیت پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد، در شورای سنجش و پذیرش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نمره کف قرار داده‌ایم به این صورت که نباید نمرات منفی دانشجو بر نمرات مثبت او غلبه کند.


انتهای پیام/4107/4115/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته