دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1394 - 17:17
حافظی در جلسه علنی شورای شهر تهران:

انتقاد از وضعیت معتادان شهر تهران و ارائه خدمات به جانبازان اعصاب و روان

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، نسبت به وضعیت و ارائه خدمات به جانبازان اعصاب و روان، خرید و فروش مواد مخدر در میدان شوش و استعمال آن به صورت آزادانه در محیط برخی از بوستان‌های شهر و کیفیت خودروهای تولید داخل انتقاد کرد.
کد خبر : 40034

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، رحمت‌اله حافظی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت هفته جانباز و تبریک ویژه به اعضای جانباز و ایثارگر عضو شورای شهر تهران، اظهار کرد: امیدوارم عملکرد ما به گونه‌ای باشد که در برابر این عزیزان سربلند باشیم.


وی با اشاره به اینکه قشری از این جانبازان با آسیب نخاع و قطع عضو توانایی حضور در صحنه را دارند، افزود: این افراد در جامعه اثرگذار هستند و از سوی دیگر می‌توانند حقوق خود را مطالبه کنند اما قشری از جانبازان آسیب‌های اعصاب و روان دارند که در مراکز خاص نگهداری می‌شوند و نمی‌توانند از حقوقشان دفاع کنند.


رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌ زیست و خدمات‌شهری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید مسئولان دستگاه‌های متولی و مدیریت شهری به مشکلات این گروه توجه ویژه کنند، گفت: از جمله مراکز نگهداری این افراد بیمارستان نیایش واقع در منطقه 2 شهر تهران است و استدعا دارم به مشکلات این مراکز توجه کنیم.


حافظی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره ایثارگران که در صف اول حضور دارند و پیشوایان جامعه هستند، تاکید کرد: جانبازان و ایثارگران جایگاه عظیمی دارند و امیدواریم با ارائه خدمات مناسب و بی‌منت رضایت این قشر از جامعه را جلب کنیم.


وی در ادامه صحبت‌های خود ساماندهی معتادان و متکدیان را وظیفه اصلی وزارت رفاه و سازمان بهزیستی دانست و گفت: شهرداری و سایر دستگاه‌ها وظیفه همکاری دارند. سازمان بهزیستی باید در ساماندهی و جمع‌آوری این افراد آسیب‌دیده به وظیفه خود عمل کند.


حافظی با اشاره به بازدید خود از منطقه 12 و میدان و بوستان شوش در نیمه‌های شب، اظهار کرد: از تمامی مسئولان از جمله وزیر رفاه، رئیس سازمان بهزیستی، اعضای شورای شهر و سایر مسئولان درخواست می‌کنم از این منطقه بعد از ساعت 12 شب بازدید کنند.


بیش از هزار نفر در نیمه‌های شب در میدان شوش به خریدوفروش مواد مخدر مشغول هستند


وی گفت: بیش از هزار نفر در نیمه‌های شب در میدان شوش به خرید و فروش مواد مخدر مشغول هستند و به صورت علنی در حاشیه پیاده‌رو به این کار مبادرت دارند. دیدن این صحنه‌ها وجدان انسان را به درد می‌آورد. در بوستان شوش زنان و مردانی دیده می‌شود که آشکارا مواد مخدر مصرف می‌کنند.


حافظی با اشاره به اینکه در میان این افراد دختران و پسرانی با سنین پایین دیده می‌شود، تاکید کرد: ماموران نیروی انتظامی در این فضا حضور دارند و افراد آسیب‌دیده نیز به کار خود مشغول هستند. مسئولان امر کجا هستند که در شهر اینچنین شاهد آسیب‌ها هستیم.


وی با بیان اینکه ساماندهی این افراد نیازمند کار مشترک دستگاه‌های متولی است، افزود: شهرداری تهران از سه ماه گذشته شناسایی وضع موجود محله هرندی را آغاز کرده است. این شناسایی گام اول است و باید دستگاه‌های متولی برای حل این معضل به طور مشترک و با همراهی یکدیگر گام بردارند که متاسفانه در حال حاضر همراهی و انسجامی وجود ندارد.


حافظی همچنین درباره تولیدات خودروهای داخل نیز گفت: حمایت از تولیدات داخل امری پسندیده است اما به دلیل کیفیت پایین این محصولات و عدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب، چه انتظاری از مردم برای حمایت از تولیدات داخل وجود دارد.


رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه یک خودرو تنها به دلیل اشکال سیم پشت داشبورد تاکنون 5 روز در نمایندگی متوقف شده است، اظهار کرد: امیدوارم با بازنگری در کیفیت خودروها و ارتقای خدمات پس از فروش رضایت مردم جلب شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته