دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1394 - 09:38

روحانی تا دو ماه آینده به فرانسه سفر می‌کند

رئیس‌جمهوری ایران دعوت دولت فرانسه برای بازدید از پاریس در ماه نوامبر را پذیرفت. این سفر نخستین سفر یک رئیس‌جمهوری ایران به فرانسه در ۱۶ سال گذشته خواهد بود.
کد خبر : 38879

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، «مانوئل وال» نخست‌وزیر فرانسه با حضور در پارلمان این کشور، گفت: «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری به‌زودی میزبان «روحانی» خواهد بود.


براساس این گزارش، وی درباره دلیل دعوت از «روحانی» به پاریس گفت: پس از دستیابی به نتیجه بر سر توافق هسته‌ای، تهران باید نقشی مثبت در یافتن راه‌حلی سیاسی برای سوریه ایفا کند.


«حسن روحانی» رئیس‌جمهوری کشورمان هفته گذشته در دیداری با «هاینس فیشر» رئیس‌جمهوری اتریش در تهران گفته بود که ایران آماده گفت‌وگو با قدرت‌های جهانی برای حل بحران سوریه است.


پیشتر وزارت امورخارجه اعلام کرده بود که ایران برای حل بحران سوریه طرحی به «بشار اسد» ارائه کرده است. ایران تاکنون جزئیات طرح را فاش نکرده ولی ظاهرا این طرح با همکاری روسیه تنظیم شده است.


گزارش‌ها نشان می‌دهد که «لوران فابیوس» وزیر امورخارجه فرانسه در ماه ژوئیه زمانی که به تهران آمده بود، دعوتنامه‌ای تسلیم «روحانی» کرده است. «فابیوس» در سفر به تهران گفت: با امضای توافق (هسته‌ای) و رفع تحریم‌ها فرانسه قصد دارد در صورت تمایل ایران در عرصه‌های دیگر نیز حضوری پررنگ‌تر داشته باشد.


خبرگزاری فرانسه در خبری مرتبط گزارش کرد: در حالی‌که قرار است هفته آینده هیاتی تجاری از فرانسه به تهران سفر کند، گزارش شده است روز گذشته (سه‌شنبه) شرکتی ایرانی قراردادی را با هتل زنجیره‌ای فرانسوی امضا کرده است. طبق این قرارداد شرکت «توسعه گردشگری آریا زیگورات» ظرف ۱۵ سال آینده از دو نام تجاری «نووتل» و «ایبیس» که متعلق به شرکت «آکوردهتلز» فرانسه است استفاده خواهد کرد.


«مهدی جهانگیری» مدیر شرکت «آریا زیگورات» در این‌باره گفت: تخصص گروه‌های بین‌المللی در زمینه مهمانداری، استانداردهای محلی ارائه خدمات در هتل‌های ما را بهبود خواهد بخشید و در نهایت باعث افزایش ارزش شرکت ما خواهد شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب