دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1398 - 04:40
برای مطالعه بهتر/4

موسیقی فراموش نشود

فصل امتحانات نیم‌ترم است و در یک چشم برهم زدن نوبت امتحانات آخر ترم می‌رسد، به همین بهانه به بررسی راهکارهایی برای مطالعه بهتر می‌پردازیم.
کد خبر : 374699
1538216325_5.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، همه دانشجویان و دانش‌آموزان می‌خواهند بهترین عملکرد و نتیجه را در امتحانات داشته باشد؛ اما بسیاری از آنها نمی‌دانند که چگونه مطالعه‌ای مؤثر و کارآمد داشته باشند. باوجود اینکه روش مطالعه و یادگیری هر شخص متفاوت است؛ اما نکات کلیدی وجود دارد که می‌تواند به افراد در درک راحت‌تر و بهتر دروس کمک کند.


پیش از این به چند نکته برای مطالعه بهتر اشاره کرده بودیم که شامل شتاب‌زده یاد نگیرید، بین مطالب پل ارتباطی بسازید و روی کتاب درسی تمرکز کنید، می‌شود. یکی دیگر از میان‌برها برای مطالعه مؤثرتر در  فصل پراسترس امتحانات می‌‌پردازیم: به موسیقی گوش دهید.


انواع خاصی از موسیقی به شما کمک می‌کند که مطالعه کارآمدتری داشته باشید. موسیقی حالت روحی را بهبود می‌بخشد و تمرکز فرد را افزایش می‌دهد. موسیقی کلاسیک یک انتخاب عالی برای گوش دادن در ایام امتحانات است. موسیقی بخش‌های مختلفی از مغز را درگیر می‌کند که این امر باعث می‌شود توجه بیشتری به مطالب درسی کنید. همچنین گوش دادن به موسیقی موردعلاقه می‌تواند استرس فرد را کاهش دهد.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته