تصمیمگیریهای نادرست عامل التهابات صنعت خودرو
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، پنل تخصصی همایش ملی ارتباط علوم انسانی، تولید و صنعت با موضوع مدیریت افکار عمومی در صنعت که با حضور محمدرضا حقیقی استاد دانشگاه و رئیس انجمن روابط عمومی ایران، کسرایی رئیس گروه جامعهشناسی، خیری از isqi و خانم اجاق رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات در محل پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی دوشنبه ۶ اسفند با حضور جمع کثیری از مسئولین، اصحاب رسانه، دانشجویان و علاقهمندان این حوزه برگزار شد.
حقیقی در حوزه مدیریت افکار عمومی و نحوه ارتباط آن با صنعت افزود: هیچ نظارتی قدرتمندتر و بالاتر از افکار عمومی نیست؛ افکار عمومی سازمان دهنده و مطالبه گر حقوق مردم است.
وی افزود: در وضعیت کنونی که صنایع بهخصوص صنعت خودرو طبق نظر مسئولین و نمایندههای محترم مجلس شورای اسلامی که با تصمیمگیریهای ناصواب و سوء مدیریت ملتهب است، ما با یک خیزش افکار عمومی مواجهیم، هرچند در دنیای مدرن و دموکراسی این خیزشها بهعنوان یکی از مهمترین مؤلفهای دموکراسی همزمان است لیکن این بدان معنی نیست که به هر دلیل و با اشتباههای مدیریتی وزارت صمت و تصمیمگیریهای غیر کارشناسی، منجر به بیدار کردن و به بیراهه رفتن افکار عمومی شویم و از این بابت موجب شویم کشور هزینههای سنگینی رو متحمل شود.
حقیقی با تأکید بر اینکه تغییرات زیاد و غیر کارشناسی مدیران ارشد حوزه خودروسازیها که ازنظر افکار عمومی کاری باطل که نهتنها مشکلی رو حل نکرده بلکه موجب مشکلات فراوان دیگری نیز شده است؛ به طوریکه عدم ثبات مدیریتی، افزایش قیمت، بدعهدی در تحویل خودرو و خدمات پس از فروش و.... موجب آسیب شدید به افکار عمومی شده است.
حقیقی در پایان افزود: دیگر دوران تصمیمگیری و سیاستگذاریهای کلان بدون توجه به افکار عمومی و همچنین نادیده انگاشتن ذینفع و خودسری به پایان رسیده است؛ امروز دوران تعامل و ارتباطات است؛ دوران هم فهمی است و بهترین میانجی و داور رسانهها هستند.
انتهای پیام/۴۰۸۳/
انتهای پیام/