دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1397 - 14:29
رجالی تهرانی مطرح کرد:

نگاه اسلام به زندگی مشترک ویژه است/ 2 اصل اساسی آرامش‌بخش زندگی

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: نگاه اسلام به زندگی مشترک خیلی جلوتر از سایر ادیان و ویژه است.
کد خبر : 363609
7.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اسلامشهر، جشن بزرگ ازدواج دانشجویی «همسفر تا بهشت» صبح امروز با حضور 23 زوج دانشجو و خانواده‌ آنان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر برگزار شد.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در این مراسم به جایگاه والای خانواده در دین مبین اسلام اشاره و از اهمیت آن سخن گفت.


حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا رجالی تهرانی، زندگی را یک هنر دانست که در آموزه‌های دینی، بسیار به آن اشاره شده و باید برای ادامه آن، مهارت‌های لازم را کسب کرد.


وی از تأثیر متقابل جامعه و خانواده بر هم سخن گفت و خاطرنشان کرد: جامعه و خانواده بر هم تأثیر دوجانبه دارند و رکن اصلی جامعه هستند و هرچه خانواده سالم‌تر باشد، جامعه سالم‌تری خواهیم داشت.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، فلسفه اصلی ازدواج را آرامش‌ زوجین دانست و انتخاب مناسب در مرحله اول (پیش از ازدواج) و مهارت و هنر زندگی را در مرحله دوم (پس از ازدواج) اصول اساسی آرامش‌بخش زندگی برشمرد.


رجالی تهرانی با اشاره به آیات و روایات مختلف از نگاه ویژه اسلام به زندگی مشترک در مقایسه با سایر ادیان سخن گفت و تشریح کرد: نگاه اسلام به زندگی مشترک خیلی جلوتر از سایر ادیان و ویژه بوده و در دین مبین اسلام تأکید بسیاری به اهمیت و جایگاه خانواده و جاری‌بودن محبت بین زوجین و اعضای خانواده شده  تا‌ جایی‌که آن را همچون عبادت دانسته است.


وی با تأکید مضاعف بر جاری‌کردن محبت و گذشت در زندگی مشترک به زوج‌های دانشجو از راه‌اندازی نخستین کاروان بزرگ ازدواج دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران خبر داد و مطرح کرد: برای نخستین‌بار 110 زوج دانشجوی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تهران به‌صورت کاروان دانشجویی با قطار به زیارت حضرت ثامن‌الحجج(ع) اعزام می‌شوند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر نیز در این مراسم با تبریک خجسته میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، تقارن برگزاری جشن ازدواج دانشجویی را با فرارسیدن سالروز تولد ام‌ابیها پیامی خجسته و مبارک برای تأسی هرچه بیشتر زوجین به آن حضرت برشمرد.


محمودرضا اسفندیار با تبریک به زوج‌های حاضر، برگزاری ازدواج آسان و به دور از تشریفات اضافی را اقدامی شایسته دانست و ابراز امیدواری کرد که این مراسم زمینه‌ای برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان و برگزاری هرچه بیشتر ازدواج‌های ساده دانشجویی باشد.


حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن بلندنظر رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان اسلامشهر نیز در این مراسم هدایایی را که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی برای زوج‌های حاضر در این مراسم درنظر گرفته شده بود به آنها تقدیم کرد.


جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر با خطبه‌خوانی نمادین عقد یک زوج دانشجو به نمایندگی دیگر زوج‌ها ادامه داشته و با مولودی‌خوانی و اهدای هدیه به زوج‌های دانشجو پایان یافت.


حضور سه زوج جوان که از دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر بوده و سال‌های گذشته با حضور در جشن ازدواج دانشجویی واحد اسلامشهر، زندگی خود را آغاز کرده بودند، از دیگر برنامه‌های جشن «همسفر تا بهشت» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر بود.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته