دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1394 - 16:30

ذخیره بنزین 700 تومانی به کمتر از یک میلیارد لیتر رسید

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد که سهمیه بنزین 700 تومانی موجود در کارت‌های سوخت مردم به کمتر از یک میلیارد لیتر رسیده است.
کد خبر : 35481

سید ناصر سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان این که افزایش مصرف بنزین 700 تومانی به دلیل ضرب‌الاجل پیشین تعیین شده نشانه مثبتی برای ما نبود،‌ افزود: با ضرب الاجل آخر شهریورماه که پیش از این تعیین شده بود، به‌ طور میانگین باید هر روز 33 میلیون لیتر بنزین 700 تومانی فروخته می‌شد تا این سهمیه آخر شهریور ماه به‌ پایان برسد.


او ادامه داد: این رقم در کنار مصرف عادی روزانه، می‌توانست مصرف بنزین کشور را به‌ شدت افزایش داده و موجب ایجاد مشکلاتی برای سیستم حمل‌ونقل کشور شود.


وی با اشاره به این که هم اکنون کمتر از یک میلیارد لیتر بنزین سهمیه‌ای 700 تومانی در کارت‌های سوخت وجود دارد، اظهار کرد:‌ با ملاحظاتی، وزیر نفت مهلت استفاده از بنزین سهمیه‌ای را تا پایان آبان‌ ماه تمدید کرد تا مردم با خیال راحت و بدون عجله این سهمیه خود را مصرف کنند و از طرفی مصرف بنزین کشور کنترل شود.


به گزارش آنا، از پایان آبان ماه و با اتمام مهلت استفاده از بنزین 700 تومانی، بنزین کاملا تک‌نرخی شده و فقط با قیمت لیتری 1000 تومان عرضه خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته