دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 دی 1397 - 10:58
در فرانسه؛

دانش‌آموزان به خواب بیشتری نیاز دارند

متخصصان فرانسوی توصیه می‌کنند که ساعت آغاز مدرسه‌ها یک ساعت عقب کشیده شود تا دانش‌آموزان زمان بیشتری برای خواب داشته باشند.
کد خبر : 351774
5183.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از گاردین، نتایج یک مطالعه جدید در فرانسه نشان می‌دهد که اگر مدرسه‌ها یک ساعت دیرتر شروع به کار کنند، نتایج ضعیف، اضطراب و اضافه‌وزن دانش‌آموزان کاهش خواهد یافت. دانشمندان فرانسوی هشدار می‌دهند که اپیدمی کمبود شدید خواب در میان دانش‌آموزان دیده شده است و از مقامات آموزشی خواسته‌اند ساعت آغاز مدرسه‌ را تغییر دهند تا دانش‌آموزان زمان بیشتری برای خواب داشته باشند.


دریافت خواب کافی مهم‌ترین عامل در سلامت کلی بدن و سلامت روان نوجوانان به شمار می‌رود. کمبود خواب در سنین نوجوانی می‌تواند منجر به اضطراب و اضافه‌وزن شود. وزیر آموزش‌وپرورش فرانسه دستور داده است که مدرسه‌های پاریس برای دانش‌آموزان 15 تا 18 ساله یک ساعت دیرتر آغاز به کار کنند تا دانش‌آموزان بتوانند بیشتر بخوابند. 


طی یک مطالعه‌ جدید در سیاتل آمریکا وقتی به نوجوانان اجازه داده شد که مدرسه را با یک ساعت تأخیر آغاز کنند، دوره خواب آنها به‌طور قابل‌توجهی بهبود یافت.


به گفته متخصصان، تصمیم وزیر آموزش‌وپرورش فرانسه درباره تأخیر در ساعت آغاز مدرسه‌ها به نفع دانش‌آموزان است. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد نرخ کودکانی که مشکل کمبود شدید خواب دارند، طی 12 ماه گذشته تا 30 درصد افزایش یافته است. افزایش قابل‌توجه تعداد کودکانی که از مشکل کمبود شدید خواب رنج می‌برند، نشان می‌دهد تغییری باید ایجاد شود تا زمان بیشتری برای خواب داشته باشند.


انتهای پیام/4021/خ


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته