دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1397 - 18:00

بشردر دنیای ارتباطات به خواب بیشتری نیاز دارد

متخصصان می‌گویند شبکه‌های اجتماعی و گوشی‌های هوشمند چنان استرس‌زا هستند که انسان به بیش از هشت ساعت خواب در شبانه‌روز نیاز دارد.
کد خبر : 287269

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از DailyMail، هشت ساعت در روز می‌خوابید و فکر می‌کنید کمبود خواب ندارید؟ کاملا در اشتباه هستید. متخصصان خواب می‌گویند که انسان به دلیل استرس‌، به هشت ساعت و نیم خواب در شب نیاز دارد.


هنوز نمی‌دانیم چرا به خواب نیاز داریم اما می‌دانیم که کمبود خواب می‌تواند باعث اختلال در عملکرد مغز، افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌های متعدد و مرگ زودرس شود.


دکتر دنیل گارتنبرگ، استاد دانشگاه پنسیلوانیا، توضیح می‌دهد که چرا هشت ساعت خواب شبانه برای انسان امروزی کافی نیست. سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند افراد بالغ حداقل هفت ساعت و ترجیحا هشت ساعت خواب در شب داشته باشند.


به گفته دکتر گارتنبرگ، در جامعه متخصصان خواب زمزمه‌هایی وجود دارد که بشر امروزی باید ساعات خواب خود را افزایش دهد و آن را به هشت ساعت و نیم برساند.


توصیه جدید برای افزایش میزان خواب از دو بخش تشکیل شده است: ساخت حائلی داخلی برای فرآیند خواب و بیداری و احتساب افرادی که به صورت طبیعی به خواب بیشتری نیاز دارند.


علاوه بر این دنیای مدرن دلایل زیادی برای خواب بیشتر به ما داده است.


دکتر گارتنبرگ در این باره گفت: «این روزها به خواب بیشتری نیاز داریم چراکه هر روز با مقدار زیادی اطلاعات مواجه هستیم. یکی از کاربردهای اصلی خواب، هضم اطلاعاتی دریافتی طی روز و دسته‌بندی آنهاست».


این فرآیند که «هم‌ایستایی سیناپسی» نام دارد، بخش اعظمی از تحقیقات دکتر گارتنبرگ را تشکیل می‌دهد.


وی گفت: «یکی از کاربردهای اصلی خواب در کنار بازیابی سلولی، پردازش اطلاعات است».


امروزه بشر اطلاعات زیادی، حدود 34 گیگابایت در روز، را دریافت می‌کند اما زمان لازم برای پردازش این حجم اطلاعات با دهه 1940 (زمانی که آمریکایی‌ها به طور متوسط هشت ساعت خواب شبانه داشتند) برابر است.


متوسط خواب شبانه این روزها نزدیک به هفت ساعت است.


مترجم: هانا حیدری


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب