تبعیض نژادی در مدارس نیواورلئانز بیداد میکند
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاههای جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از نولا، باوجود اینکه 13 سال از طوفان کاترینا گذشته است؛ اما مدارس نیواورلئانز هنوز نمیتوانند شرایط آموزشی مناسبی برای همه دانشآموز فراهم کنند. بازسازی مدارس دولتی در شهر غیرقابلانکار است؛ اما نتایج نهایی برابر نیستند. براساس گزارش مرکز اطلاعاتی آموزش، احتمال نداشتن دیپلم دبیرستان در جمعیت 16 تا 24 ساله سیاهپوست و لاتین اسپانیایی سه تا چهار برابر بیشتر از سفیدپوستان 16 تا 24 ساله است.
یافتههای این گزارش حاکی از توزیع ناعادلانه معلمان باتجربه در سیستم آموزشی است. تعداد کمی دانشآموزان سفیدپوست در مدارس دولتی نیواورلئانز وجود دارند؛ اما همین تعداد کم هم در مدارسی تحصیل میکنند که شرایط پذیرش انتخابی دارند؛ معمولاً معلمان این مدارس مدارک تحصیلی دانشگاهی دارند و جمعیت دانشآموزان کمدرآمد نیز کمتر است.
نیواورلئانز از اولین شهرهای جنوبی بود که سیستم مدارس دولتی را تأسیس کرد تا هر کودکی با هر موقعیت اقتصادی و اجتماعی بتواند تحصیل کنند؛ اما این ایده با شرایط فعلی همخوانی ندارد. برایان بیبات از دانشگاه نیواورلئانز و کیشان وبستر از دانشگاه هولی کراس معتقدند که فرصتی برای تغییر این شرایط وجود دارد.
این دو مدعی هستند که برای پیشبرد مدارس و افزایش تنوع در کارکنان، سیستم آموزشی باید دانشآموزان بیشتری از مدارس خصوصی جذب کنند و دورههایی برای آموزش کودکان در سنین اولیه راهاندازی کنند.
کمبود پیشدبستانی باکیفیت برای سیستم آموزشی نیواورلئانز یک شکست محسوب میشود. مقامات این شهر برای اولین بار بودجهای به بخش آموزش پیشدبستانی اختصاص دادهاند.
براساس گزارشها، 75 درصد از خانوادههای سفیدپوست در نیواورلئانز بهنوعی تحصیل پیشدبستانی دسترسی دارند، در حالی که تنها یک دوم از خانوادههای سیاهپوست و لاتین اسپانیایی به تحصیلات پیشدبستانی دسترسی دارند.
انتهای پیام/4021/
انتهای پیام/