دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تاکید رئیس اتاق بازرگانی بر لزوم ترویج اقتصاد بدون رانت

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر لزوم ترویج اقتصاد بدون رانت، گفت: مسائلی که در اقتصاد کشور اتفاق افتاده است سبب رشد مجموعه‌هایی شده است که نه‌تنها کمکی به اقتصاد کشور نکرده‌اند، بلکه فضای اقتصاد سالم را نیز از بین برده است.
کد خبر : 33090

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا و به‌نقل از روابط عمومی اتاق ایران، محسن جلال‌پور در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان گفت: اقتصاد نفت زده ایران، سرمایه ملی را تبدیل به هزینه‌های جاری کرد و روزبه‌روز دولت را بزرگ‌تر و بخش خصوصی را کوچک‌تر کرد.


وی با تاکید بر لزوم توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گفت: همه ما در سرمایه‌گذاری‌های جدید باید به ظرفیت‌های استفاده‌نشده نگاه کنیم، زیرا این گونه سرمایه‌گذاری‌ها بهره‌وری را بدون ایجاد تورم بالا می‌برد.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بیان کرد: از 82 هزار واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ، متاسفانه 14 هزار واحد تعطیل‌اند، 22 هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ کشور نیمه فعال‌اند و 14 هزار واحد دیگر نیز با 70 درصد توان خود کار می‌کنند.


وی ادامه داد: از طریق 3 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید، می‌توان 180 تا 200 هزار شغل جدید برای کشور ایجاد کرد.


وی با اشاره به اینکه استان کرمان در زمینه‌های تاریخی و طبیعی در رده 5 استان اول کشور قرار دارد، عنوان کرد: در زمینه گردشگری شرایط مناسب استان کرمان باید بیش از پیش شکوفا شود.


جلال پور تاکید کرد: امروزه کشور و به تبع آن استان کرمان به سرمایه گذاری نیاز دارد، بنابراین بیش از پیش همت مسئولان استان بر این است که با عزم جدی، برای شرایط رو به توسعه استان فرصت سرمایه گذاری ایجاد کنند.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه تحریم‌ها تنها 25 درصد بر روی اقتصاد ایران تأثیر گذار بوده است، ادامه داد: کسی نباید فکر کند که پس از برداشته شدن تحریم‌ها وضغیت اقتصاد کشور خیلی خوب خواهد شد. با این حال درخواست ما از دولت شفاف‌سازی در مسائل است تا بتوانیم از طریق ایجاد فضای اقتصاد رقابتی و بدون رانت، فضای کسب و کار را بهبود بخشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته