دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دانشگاه صنعتی شریف میزبان بیستمین مسابقه‌ برنامه‌نویسی ای‌سی‌ام

مسابقه‌ منطقه‌ای برنامه‌نویسی دانشجویی ای‌سی‌ام در غرب آسیا برای بیستمین سال به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.
کد خبر : 328993
image_gallery.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، مسابقه‌ منطقه‌ای برنامه‌نویسی دانشجویی ای‌سی‌ام که توسط انجمن معتبر ای‌سی‌ام و با هدف ارتقای توانایی برنامه‌نویسی گروهی در بین دانشجویان بنا نهاده شده، هر ساله به‌صورت منطقه‌‌ای در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود و برندگان مسابقات منطقه‌ای به مرحله‌ی نهایی راه می‌یابند.


بنا براین گزارش، سال گذشته در مسابقات منطقه‌ای در نقاط مختلف جهان بیش از ۴۹۰۰۰ دانشجو از ۳۱۰۰ دانشگاه ۱۱۱ کشور مختلف جهان در مدت چهار ماه به رقابت پرداختند و در نهایت ۱۴۰ تیم برتر به مسابقه‌ی‌ جهانی که در کشور چین برگزار شد، راه یافتند.
خاطرنشان می‌شود از سال ۱۳۷۸ که تهران میزبان مسابقات منطقه‌ای غرب آسیا بوده است، دانشگاه صنعتی شریف رسماً به عنوان سایت غرب آسیا میزبان تیم‌های مختلف از داخل و خارج کشور بوده است. امسال نیز مطابق روال سال‌های گذشته، دانشگاه صنعتی شریف میزبان این رقابت‌ها خواهد بود.


در بیستمین دوره از این مسابقات به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف حدود ۸۰ تیم سه‌نفره از دانشگاه‌های مختلف کشور و منطقه شرکت می‌کنند. یک تا دو تیم برتر این مسابقه به مسابقات جهانی برنامه‌نویسی ای‌سی‌ام که فروردین‌ماه سال ۱۳۹۸ در کشور پرتقال برگزار می‌شود، راه می‌یابند.
گفتنی است مسابقه‌ جهانی ای‌سی‌ام به عنوان المپيک برنامه‌نويسان شناخته شده و در مجامع علمی از اعتبار ويژه‌ای برخوردار است. دانشگاه صنعتی شریف با برگزاری سالانه این مسابقه نقش مهمی در ارتقاء توان نخبگان برنامه‌نویس کشور و ایجاد شور و هیجان مثبت در آنان داشته است.
شایان ذکر است بیستمین مسابقه‌ برنامه‌نویسی ای‌سی‌ام با حمایت شرکت کافه‌بازار به عنوان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان برآمده از فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این رویداد، می‌توانند به وب‌سایت رسمی مسابقه مراجعه کنند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته