دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1397 - 01:44
در دانشگاه شریف؛

جشنواره ملی فرهنگ و هنر اقوام ایرانی برگزار می‌شود

جشنواره ملی فرهنگ و هنر اقوام ایرانی، جشنواره دانشجویی است که طی پنج روز از 26 تا 30 آبان‌ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.
کد خبر : 325833

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جشنواره ملی فرهنگ و هنر اقوام ایرانی که یک جشنواره دانشجویی است که  طی پنج روز در روزهای 26 تا 30 آبان‌ماه توسط دانشگاه صنعتی شریف و با پیام «ایران، در شریف» برگزار می‌شود.


هدف اصلی این جشنواره، ارتقای اهداف فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، کمک به نشاط و بالندگی دانشجویان و دانشگاهیان، تقویت وحدت ملی و انسجام اقوام از طریق ارتقای تعلق روحی به فرهنگ بومی و حفظ میراث فرهنگی مناطق مختلف کشور، پرهیز از نگاه محدود به ارزش‌ها و مؤلفه‌های فرهنگی-هنری اقوام و دوری از اجرای جشنواره نمایش اقوام به معنای عامیانه است.


این همایش  با تأکید بر محورهای آموزشی، مطالعاتی، ترویجی و پژوهشی تألیف و طراحی شده است. همچنین ترویج فرهنگ و هنر تیره‌های مختلف اقوام و حفظ ارزش‌ها، دستاوردها و هویت اقوام در مسیر جهانی شدن، دغدغه اصلی معاونت فرهنگی است.


در این نمایشگاه ضمن معرفی آثار هنری، تاریخی، ادبی و علمی هر استان، نمادهای مهم استان‌ها از موسیقی، لباس، غذاهای محلی، صنایع دستی، سوغات، آداب  و تئاتر آیینی نیز نمایش داده شود. حدود 150 دانشجوی فعال در مقاطع مختلف تحصیلی با ستاد جشنواره همکاری دارند.


انتهای پیام/4084/ 4107/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته