دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا بررسی می‌کند؛

تبادل طلای سیاه از روزنه کانال مشترک بانکی بین ایران و اروپا

معاون وزیر نفت از ایجاد کانال مشترک بانکی بین ایران و بانک‌هایی از اروپا که ارتباط کمتری با آمریکا دارند، خبر داده است.
کد خبر : 328661
ایران واروپا.jpg

به گزارش خبرنگار نفت و انرژی خبرگزاری آنا، از زمان صدور معافیت نفتی برای هشت کشور واردکننده نفت از ایران، شاهد تداوم سفارش‌های نفتی این کشورها برای خرید طلای سیاه از ایران هستیم.


امیرحسین زمانی‌نیا معاون وزیر نفت از ایجاد کانال مشترک بانکی بین ایران و بانک‌هایی از اروپا که ارتباط کمتری با آمریکا دارند، خبر داده است.


معاون وزیر نفت بااشاره به‌اینکه باایجاد کانال مشترک بانکی بین ایران و برخی از بانک‌های اروپایی شاهد تداوم خرید نفت ایران از سوی کشورهای اروپایی خواهیم بود،گفت: در مرحله نخست پس از ایجاد کانال مشترک بانکی بین ایران و اروپا، شاهد واردات اقلام غیرتحریمی به ایران خواهیم بود و تصمیم داریم تا پایان سال 2019 اقلام تحریمی را هم به ایران وارد کنیم.


زمانی‌نیا اضافه کرد: برجام پل مشترک بین ایران و کشورهای اروپایی است به‌طوری‌که منافع اروپایی‌ها با برجام گره خورده است و آنها نمی‌توانند نسبت به این توافق بی‌اعتنا باشند.


درواقع صحبت‌های معاون وزیر نفت این نوید را به صادرکنندگان حوزه‌های مختلف به‌خصوص نفت می‌دهد که با ایجاد کانال مشترک بانکی بین ایران و اروپا شاهد ازسرگیری صادرات نفت ایران به قاره سبز باشیم.


قابل ذکر است طبق آمارهای منتشر شده، واردات نفت هند از ایران در بین ماه‌های آوریل تا سپتامبر سال 2018 نسبت به سال گذشته میلادی بیش از 39 درصد رشد داشته است.


همچنین چین پس از اخذ معافیت نفتی در ماه نوامبر اقدام به بارگیری محموله‌های نفت خام از ایران کرده است که برطبق گفته‌های مقام‌های این کشور حداقل تا اتمام زمان معافیت نفتی خرید طلای سیاه ایران از سوی چین ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/4094/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته