دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمدولی در گفتگو با آنا:

تداوم نزول نرخ ارز، قیمت طلا را کاهش می‌دهد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با استمرار نزول نرخ ارز، به‌طور قطع در هفته‌های آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت طلا در بازار خواهیم بود.
کد خبر : 329995
محمدولی.jpg

آیت محمدولی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه با تداوم کاهش یافتن نرخ ارز به‌ طور قطع شاهد نزول قیمت طلا در بازار خواهیم بود، گفت: خوشبختانه سیاست‌های اقتصادی به کار گرفته شده از سوی بانک مرکزی در ساماندهی بازار ارز و تنظیم حوزه‌های مختلف اقتصادی مثبت جواب داده است و در شرایط کنونی شاهد کاهش یافتن نرخ ارز در بازار هستیم.


وی با اشاره به اینکه تقاضا برای خرید طلا در بازار به‌شدت کاهش یافته است، افزود: بسیاری از مشتریان با توجه به روند نزولی نرخ طلا تصمیم گرفته‌اند تا خریدهای خود را به تعویق بیندازند که وقوع این اتفاق موجب کاهش چشمگیر تقاضا در بازار طلا شده است. بسیاری از کسانی که در زمان التهاب بازار با هجوم به حوزه‌های مختلف ارز و طلا خریدهای کلانی را کرده‌اند در شرایط کنونی زیان‌ده هستند و مجبورند طلاها و ارزهای خریداری شده خود را با قیمت‌های پایین‌تر از نرخ خریداری‌شده در بازار به فروش برسانند.


رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با پیش‌بینی تداوم روند کاهش قیمت طلا در بازار تهران اضافه کرد: به نظر من در هفته آینده و با پیش‌بینی برخی از کارشناسان اقتصادی مبنی بر نزول بیشتر نرخ ارز قیمت انواع طلا در بازار افت بیشتری خواهد داشت.


انتهای پیام/4094/4071/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته